KudoZ home » English to Romanian » IT (Information Technology)

stopword

Romanian translation: cuvânt ignorat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stopword
Romanian translation:cuvânt ignorat
Entered by: Laura Fevrier

14:07 Jul 26, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Web
English term or phrase: stopword
*How many stopwords do you want to see on one page?*
Este vorba despre un motor de cautare. Inteleg sensul cuvantului, insa nu stiu ce echivalent are in limba romana. Cuvant frecvent? Cuvant vid (ca in franceza)? Stopword?
Multumesc
Laura Fevrier
Luxembourg
cuvânt ignorat
Explanation:
Definiţia din dicţ. en/ro de calculatoare al lui Nicolae Ionescu-Cruţan, ed. 2001
cuvânt ignorat (într-o căutare: a, the, what, computer, internet)

plus

Instruire asistată de calculator | Mihaela Brut
Cuvinte ignorate în căutare (cuvinte stop): Google ignoră cuvintele şi caracterele
comune: http, .com, cifre sau litere singulare (aceşti termeni pot ...
thor.info.uaic.ro/~mihaela/ teach/courses/iac/lab01iac.html - 20k - În Cache - Pagini similare
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Cea mai sugestiva varianta. Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3cuvânt ignorat
Andrei Albu
4 +2cuvinte comune / "parazite"Sinziana Paltineanu
4 +1cuvânt frecvent
Bogdan Honciuc


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cuvânt ignorat


Explanation:
Definiţia din dicţ. en/ro de calculatoare al lui Nicolae Ionescu-Cruţan, ed. 2001
cuvânt ignorat (într-o căutare: a, the, what, computer, internet)

plus

Instruire asistată de calculator | Mihaela Brut
Cuvinte ignorate în căutare (cuvinte stop): Google ignoră cuvintele şi caracterele
comune: http, .com, cifre sau litere singulare (aceşti termeni pot ...
thor.info.uaic.ro/~mihaela/ teach/courses/iac/lab01iac.html - 20k - În Cache - Pagini similare

Andrei Albu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 66
Grading comment
Cea mai sugestiva varianta. Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentin Alupoaie: ignorate zic si eu. mai degraba decat cuvinte stop...
9 mins
  -> Mulţumesc

agree  Maria Diaconu
26 mins
  -> Mulţumesc

agree  lucca
3 hrs
  -> Mulţumesc

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cuvânt frecvent


Explanation:
Words you omit from a search. The system omits these words from indexing because they retrieve more records than the system can display and add no value to the subject content of the search. For example, a, an, and, the, and or.
www.oclc.org/americalatina/es/support/documentation/worldca...

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-07-26 14:11:57 GMT)
--------------------------------------------------

common words (ie, a, of, the, on) that have little or no meaning by themselves. Stopwords are not used in keyword searching.
library.scsu.ctstateu.edu/glossary.html

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-07-26 14:15:55 GMT)
--------------------------------------------------

common words (ie, a, of, the, on) that have little or no meaning by themselves. Stopwords are not used in keyword searching.
library.scsu.ctstateu.edu/glossary.html

Bogdan Honciuc
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  munteanu_bia
1 hr
  -> Multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cuvinte comune / "parazite"


Explanation:
Reţineţi că anumite cuvinte comune (sau „parazite”) vor fi şterse din interogare: Ca şi alte motoare de căutare, Căutarea Microsoft.com şterge un număr de cuvinte din mai multe interogări deoarece sunt lipsite de importanţă, încetinind căutările fără a spori relevanţa rezultatelor. În Căutarea Microsoft.com aceste cuvinte sunt următoarele: un, o, despre, şi, sunt, ca, la, este, de, pentru, din, cum, în, el, ea, dintre, pe, sau, acel, acea, acesta, aceasta, a, fost, ce, când, unde, care, cine, va şi cu.


    Reference: http://search.microsoft.com/search/help.aspx?View=ro-ro
Sinziana Paltineanu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxMihai Badea
1 hr
  -> multumesc.. sint dubla omniprezenta.. oricum, acuma imi vad si umbra, mai jos:-)

agree  Mihaela Brooks: cea mai adecvata sursa
2 hrs
  -> thanks