ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » IT (Information Technology)

clear .GIF

Romanian translation: fisier .GIF transparent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clear .GIF
Romanian translation:fisier .GIF transparent
Entered by: Diana Chemparathy

11:45 Jun 16, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: clear .GIF
XXX uses clear .GIFs and log file data to: (i) provide custom content and preferences

multumesc
Diana Chemparathy
United States
imagine GIF invizibilă
Explanation:
Din explicaţie dată de GranDic, am înţeles că este folosită în principal în marketing pentru a culege date despre internauţi.

Clear GIF

GIF (Graphics Interchange Format) is a type of picture file used on the internet. It has certain special characteristics which make it more useful than JPEG or other picture file formats in certain situations. Clear GIFs are commonly used as web beacons because ***they are invisible and very small*** so they don't affect the download speed of a webpage or email. However any sort of file could be used as a web beacon.
http://www.allaboutcookies.org/faqs/clear-gif.html
Selected response from:

Mihai Badea
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3imagine GIF invizibilă
Mihai Badea
5(un tip de) etichetă de acţiune/baliză Webtarkus


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
clear .gif
imagine GIF invizibilă


Explanation:
Din explicaţie dată de GranDic, am înţeles că este folosită în principal în marketing pentru a culege date despre internauţi.

Clear GIF

GIF (Graphics Interchange Format) is a type of picture file used on the internet. It has certain special characteristics which make it more useful than JPEG or other picture file formats in certain situations. Clear GIFs are commonly used as web beacons because ***they are invisible and very small*** so they don't affect the download speed of a webpage or email. However any sort of file could be used as a web beacon.
http://www.allaboutcookies.org/faqs/clear-gif.html

Mihai Badea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 167
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daiana Heinrich
1 min
  -> Mulţumesc!

agree  Áron Török
2 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Bogdan Honciuc
3 mins
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU: pozitiv
22 hrs

disagree  tarkus: Nu este o imagine GIF în sensul... "tradiţional" (o simplă imagine invizibilă). Este un termen cu un sens strict.
1 day19 hrs
  -> Vă mulţumesc! Mi-aţi dat ocazia să fac o nouă căutare. Specialiştii români par să folosească "(fişier) GIF transparent". ex. www.topex.ro/ro/privacy_policy

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
clear .gif
(un tip de) etichetă de acţiune/baliză Web


Explanation:
1). Clear GIFs, denumite si "Web bugs", sunt informatii de tipul file object, de obicei o imagine grafica similara unui GIF transparent de un pixel (Graphics Interchange Format, una dintre cele mai comune formate de fisiere pentru imagini pe net), care sunt plasate pe o pagina web sau intr-un mesaj email pentru a monitoriza comportamentul utilizatorului. GIF-urile ne informeaza asupra adresei IP a computerului care a ajuns pe pagina noastra, adresa paginii unde este acest GIF, momentul la care pagina este vizualizata, tipul browser-lui utilizat, si poate informa asupra valorii anterioare a cookie-ului. Aceste informatii anonime sunt returnate prin clear GIF catre Dr.Radut iar noi vom utiliza aceste informatii pentru a contoriza cu acuratete vizitatorii pe diverse situri si pentru a intelege cum sunt navigate si utilizate siturile apartinand retelei noastre.

2). În plus faţă de cookies, Esselte foloseşte o tehnologie convenţională pe Internet denumită „Web beacons” (ex. "Web bugs," "action tags," "pixel trackers," sau "clear GIFs"). Balizele Web sunt imagini grafice de dimensiuni mici afişate pe o pagină de Internet sau în mesajele e-mail, create să permită Esselte sau terţilor să colecteze anumite informaţii şi să monitorizeze activitatea utilizatorilor pe pagina noastră. Balizele Web sunt invizibile utilizatorului pentru ca de regulă sunt foarte mici (imagini de 1x1 pixeli)şi au aceeaşi culoarea cu fundalul paginii de Internet, al documentului sau mesajului.

--------------------------------------------------
Note added at 1 zi19 ore (2007-06-18 07:38:09 GMT)
--------------------------------------------------

Ar trebui lăsat ca atare "clear GIF" (fără punct). Este un termen profesional în proiectarea WEB. Traducerea lui duce la confuzii şi n-are "sens" în româneşte.


    Reference: http://www.radut.net/ro/privacy
    Reference: http://thesource.ofallevil.com/romania/confidentialitate.msp...
tarkus
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihai Badea: Sunt de acord că ar fi util ca în traducere să fie menţionat şi termenul original, dar totuşi nu l-aş lăsa netradus, mai ales că, din câte observ, în română se foloseşte deja un termen destul de ... transparent.
4 hrs
  -> Mulţumesc. Însă continui să susţin cele de mai sus. Chiar şi la acea adresă se face confuzie: nu orice GIF transparent este "clear GIF/WEB beacon" (v. programe de grafică).