KudoZ home » English to Romanian » Journalism

cover story

Romanian translation: articol de prima pagina


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cover story
Romanian translation:articol de prima pagina
Entered by: Nina Iordache

17:45 Aug 28, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Journalism
English term or phrase: cover story
articolul anuntat pe coperta revistei cu titlu cu litere de-o schioapa...
Nina Iordache
Romania
articol de prima pagina
Explanation:

1 / 1


Domaine(s) : - journalisme
journal et périodique


français


article-vedette n. m.
Équivalent(s) English cover story



Définition :
Article ou reportage qui est annoncé par une illustration sur la page couverture d'une revue ou d'un magazine.


Sous-entrée(s) :
quasi-synonyme(s)
article-couverture n. m.
GDT

nu de fond ci de prima pagina :)

ARTÍCOL, articole, s.n. 1. Expunere scrisă (de proporţii mai reduse) cu caracter publicistic, pe o temă politică, economică, ştiinţifică etc.

* Articol de fond = articol care exprimă punctul de vedere al redacţiei unei publicaţii periodice în cele mai importante probleme ale actualităţii.


Articol-program = articol care cuprinde concepţia generală şi programul de activitate al unei publicaţii periodice la începutul apariţiei sale. 2. Diviziune într-un document oficial, marcată de obicei printr-un număr de ordine sau printr-o literă. ** Diviziune într-un buget, într-un plan financiar etc., care conţine denumirea sursei de venit sau a motivului de cheltuieli. 3. Obiect care se vinde în comerţ. 4. Parte de vorbire flexibilă care individualizează substantivul, adjectivul sau (mai rar) alte părţi de vorbire şi care marchează diverse funcţii gramaticale ale cuvintelor pe care le însoţeşte. - Din fr. article, lat. articulus.
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=ARTICOL

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-08-28 17:54:34 GMT)
--------------------------------------------------

The American Heritage® Dictionary of the English Language: Fourth Edition. 2000.

cover story

NOUN: 1. A featured story in a magazine that concerns the illustration on the cover. 2. A false story intended to deceive or mislead: The spy's cover story required posing as a diplomat.


definitia nu arata ca er fi vorba de "punctul de vedere al publicatiei" ci numai de un articol de senzatie ( care apare pe prima pagina ca sa vanda publicatia )

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-08-28 17:55:19 GMT)
--------------------------------------------------

a doua varianta propusa ar fi

"articol de senzatie"
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Perfect, Anca! Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9articol de prima paginaAnca Nitu
4 +3articol de fond
Maria Diaconu
5editorial
Luminita Fundatureanu
4articol special
Denise Idel


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
articol de fond


Explanation:
Aşa am eu fixat în dicţionarul mental :)

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: http://www.answers.com/topic/cover-story Acelasi dictionar mental eontru cuvantul asta
1 min

neutral  Anca Nitu: Articol de fond = articol care exprimă punctul de vedere al redacţiei unei publicaţii periodice în cele mai importante probleme ale actualităţii
1 min

agree  Ede Lungu: :) http://www.cinemarx.ro/filme/Articolul-de-fond-Cover-Story-1...
1 min

agree  liviu roth
56 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
articol de prima pagina


Explanation:

1 / 1


Domaine(s) : - journalisme
journal et périodique


français


article-vedette n. m.
Équivalent(s) English cover story



Définition :
Article ou reportage qui est annoncé par une illustration sur la page couverture d'une revue ou d'un magazine.


Sous-entrée(s) :
quasi-synonyme(s)
article-couverture n. m.
GDT

nu de fond ci de prima pagina :)

ARTÍCOL, articole, s.n. 1. Expunere scrisă (de proporţii mai reduse) cu caracter publicistic, pe o temă politică, economică, ştiinţifică etc.

* Articol de fond = articol care exprimă punctul de vedere al redacţiei unei publicaţii periodice în cele mai importante probleme ale actualităţii.


Articol-program = articol care cuprinde concepţia generală şi programul de activitate al unei publicaţii periodice la începutul apariţiei sale. 2. Diviziune într-un document oficial, marcată de obicei printr-un număr de ordine sau printr-o literă. ** Diviziune într-un buget, într-un plan financiar etc., care conţine denumirea sursei de venit sau a motivului de cheltuieli. 3. Obiect care se vinde în comerţ. 4. Parte de vorbire flexibilă care individualizează substantivul, adjectivul sau (mai rar) alte părţi de vorbire şi care marchează diverse funcţii gramaticale ale cuvintelor pe care le însoţeşte. - Din fr. article, lat. articulus.
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=ARTICOL

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-08-28 17:54:34 GMT)
--------------------------------------------------

The American Heritage® Dictionary of the English Language: Fourth Edition. 2000.

cover story

NOUN: 1. A featured story in a magazine that concerns the illustration on the cover. 2. A false story intended to deceive or mislead: The spy's cover story required posing as a diplomat.


definitia nu arata ca er fi vorba de "punctul de vedere al publicatiei" ci numai de un articol de senzatie ( care apare pe prima pagina ca sa vanda publicatia )

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-08-28 17:55:19 GMT)
--------------------------------------------------

a doua varianta propusa ar fi

"articol de senzatie"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Perfect, Anca! Multumesc frumos!
Notes to answerer
Asker: Multumesc, Anca, dar> este vorba despre Newsweek (revista) deci e articolul anuntat pe prima pagina si aici http://ro.wikipedia.org/wiki/Discu%C5%A3ie_Wikipedia:Articole_fructuoase ii zice Featured Article, acum nu stiu daca e bine Featured Article deoarece in cartea pe care o traduc articolelor le-au zis in fel si chip numai Article, nu!

Asker: Am gasit pentru articol de fond> feature story ... Nu stiu ce sa mai zic.

Asker: Da, asa ar mai merge. Multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathleen79
37 mins
  -> multumesc

agree  Lucica Abil: Votez pentru „articol de prima pagină”, expresie frecvent utilizată şi care redă exact sensul expresiei în engleză (traducere aproape literală).
43 mins
  -> multumesc

agree  Mihaela Ghiuzeli: Si totusi, vad ca te valideaza dictionarul
1 hr
  -> hai sa schimbam dictionarul :), multumesc de fair - play

agree  Adde: articol de prima pagină, am întrebat şi eu un ziarist, articolele de fond sunt features
1 hr
  -> multumesc

agree  Cornelia Serban
1 hr

agree  Sigina
1 hr

agree  Bogdan Burghelea
11 hrs

agree  Iosif JUHASZ
19 hrs

agree  madalina_ro
6 days

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
articol special


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-08-28 18:12:57 GMT)
--------------------------------------------------

eventual "anuntat pe coperta"

Denise Idel
Israel
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
editorial


Explanation:
Este articolul anuntat pe coperta (cover) si tratat in interiorul revistei (niciodata pe prima pagina a revistei) si care este scris intotdeauna de editorul revistei respective (editorul sef, care coordoneaza intreaga revista; uneori, cand acesta este indisponibil, poate fi inlocuit de editorul sef-adjunct - lucru foarte rar)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-08-28 20:27:44 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

"Articol de prima pagina" - este - IN ROMANA - un concept specific ziarelor, publicatiilor care apar zilnic; si el scris tot de editorul sef (dar al ziarului respectiv). Pentru reviste se numeste "editorial".

Babylon dict.:
"Featured article" - A feature story is an article in a periodical that is meant to take an in-depth look at issues behind a news story.
Feature article - For general information regarding "articles", see Article, or especially Article (publishing) for the term as used in publishing. (Article (publishing), a piece of nonfictional prose that is an independent part of a publication)
For the concept of "feature stories," articles made the primary focus of a particular publication or periodical issue for in-depth investigation, see feature story.

Prin urmare se refera la acelasi lucru...

Luminita Fundatureanu
Native speaker of: Romanian