KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

Closed Public Limited Company

Romanian translation: societate închisă pe acţiuni


05:18 Aug 4, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: Closed Public Limited Company
apare chiar in actul constitutiv
Pataky
Romanian translation:societate închisă pe acţiuni
Explanation:
cred că e clar că exprimarea din .en e "nefericită", însă bănuiesc că se referă la acel tip de companii pe acţiuni care nu s-au format prin subscripţie publică (IPO), ci alocarea acţiunilor s-a făcut în cadrul unui grup restrâns. Acesta ar fi unul din motivele pentru care societatea respectivă se numeşte "închisă". Însă o astfel de companie nu e nici listată la bursă, aşa că... Cred că un context mai detaliat ar fi fost de ajutor.

http://72.14.221.104/search?q=cache:hvrEiLLmS-YJ:https://www...

Selected response from:

andreea
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2societate închisă cu răspundere limitatăxxxMihai Badea
2 +1societate închisă pe acţiuniandreea
3societate pe acţiuni - SA
Elvira Tatucu


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
closed public limited company
societate pe acţiuni - SA


Explanation:
Pe wikipedia.org am gasit in tabelul cu tipurile de companii pe diverse tari, in dreptul ţării noastre aşa:
S.A. Romania Societate pe Acţiuni Stock corporation Romanian plc.

si tot de pe http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_corporations#Romania avem

Romania
SRL (Societate cu Răspundere Limitată) - Limited Liability Company
SA (Societate pe Acţiuni) - Stock Company (not Anonymous Company)
RA (Regie Autonomă) - A state-owned company with some degree of independence of the management
În ceea ce priveşte acel "close" cred ca se pot gasi clarificari in L31/90 Cap VI - Societati cu răspundere limitată ... ): poate ştie cineva textul de lege ...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2006-08-04 07:22:20 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru tipurile de societăţi pe acţiuni L31/90 prevede la Cap I, Art. 2 următoarele:
" ART. 2
Societatile comerciale se vor constitui in una dintre urmatoarele forme: a) societate in nume colectiv; b) societate in comandita simpla; c) societate pe actiuni; d) societate in comandita pe actiuni si e) societate cu raspundere limitata."

Si cred ca punctul e) este cel în discuţie aici deci traducerea ar fi : "Societate pe acţiuni cu răspundere limitată"



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Types_of_companies
    Reference: http:///en.wikipedia.org/wiki/Types_of_corporations#Romania
Elvira Tatucu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bogdan Burghelea: societatea pe acţiuni nu e chiar societatea anonimă, iar societate pe acţiuni cu răspundere limitată e un non-sens
7 hrs

neutral  Midland Productions: societate anonima este denumirea societatii pe actiunii, mai ales a celei listate public.
490 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
closed public limited company
societate închisă cu răspundere limitată


Explanation:
Public limited company = societate publică cu răspundere limitată, conform Lexiconului ec. de la Ed. economică, însă ...

"Societatea cu răspundere limitată, aşa cum a fost ea reglementată de legea franceză, era o ***societate închisă***; ea nu putea face apel la economiile publicului. "
http://www.biblioteca.ase.ro/downres.php?tc=3166

"The difference between an open and a closed public limited company or "I).10!(0),;!,)6-71: !.(! their ability to sell shares on the open market. Closed companies can only raise capital from a limited
number of insider shareholders, whereas open companies can issue shares on the domestic stock exchange."
http://www.lfs-consulting.de/wp/wp12.pdf

Având în vedere defiiniţia lui "public company":

"A public company is a company owned by the public rather than by a relatively few individuals. There are two different meanings for this term:
A company that is owned by stockholders who are members of the general public and trade shares publicly, often through a listing on a stock exchange. Ownership is open to anyone that has the money and inclination to buy shares in the company. It is differentiated from privately held companies where the shares are held by a small group of individuals, who are often members of one or a small group of families or otherwise related individuals, or other companies. The variant of this type of company in the United Kingdom and Ireland is known as a public limited company.
A government-owned corporation. This meaning of a "public company" comes from the tradition of public ownership of assets and interests by and for the people as a whole, and is the less-common meaning in the United States. See public ownership.

"Publicly-owned company" can also have either meaning, although in the United Kingdom it will usually refer to ownership by national, regional or local government."

m-aş cam feri să-i spun publică. Ar putea fi de stat?

În orice caz, alăturarea aceasta de cuvinte - "Closed Public Limited Company" - e ciudată. "Closed" şi "public" se cam exclud. Poate reuşiţi să vă daţi seama din conţinutul actului constitutiv ce înseamnă de fapt.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-08-04 08:23:27 GMT)
--------------------------------------------------

Definiţia pentru "public company" este din Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Public_company

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 202
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea: adevărul este că nu avem un echivalent în legislaţia şi jurisprudenţa noastră... să fie oare societatea în comandită pe acţiuni?
5 hrs
  -> Da, este posibil. Cred că dacă va face o comparaţie între ce spune actul constitutiv şi descrierile de pe www.mimmc.ro, va putea să vadă cu ce s-ar asemăna cel mai mult. Cum spuneai şi tu, nu cred să existe echivalent perfect.

agree  Elvira Tatucu: Asa pare, un nonsens dar e totusi text de lege, din legislatia RO in vigoare. Am incercat sa ma documentez cat mai bine si am luat "la bani marunti" legea RO pt. un echivalent ... cat de cat! Asta dupa ce am consultat ca si tine wikipedia.org
5 hrs
  -> Într-adevăr, legea spune "societate cu răspundere limitată", dar Bogdan credă că se referea la "societate pe acţiuni cu răspundere limitată", pe care l-ai propus tu şi care nu apare în lege. Oricum, confuzia cred că porneşte din engleză.

3 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
closed public limited company
societate închisă pe acţiuni


Explanation:
cred că e clar că exprimarea din .en e "nefericită", însă bănuiesc că se referă la acel tip de companii pe acţiuni care nu s-au format prin subscripţie publică (IPO), ci alocarea acţiunilor s-a făcut în cadrul unui grup restrâns. Acesta ar fi unul din motivele pentru care societatea respectivă se numeşte "închisă". Însă o astfel de companie nu e nici listată la bursă, aşa că... Cred că un context mai detaliat ar fi fost de ajutor.

http://72.14.221.104/search?q=cache:hvrEiLLmS-YJ:https://www...



Example sentence(s):
  • http://www.google.com/search?hl=en&q=societate+inchisa+pe+actiuni&btnG=Google+Search
andreea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Midland Productions: Public presupune ca este vorba de soc. pe actiuni, deci nu rasp. limitata. Closed arata ca structura actionariatului nu este deschisa ne-membrilor. Intr=adevar, cred ca exprimarea in original este nefericita. A se vedea si dictionarul IATA.
487 days