ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

equitable or contingent interest

Romanian translation: interes de participare şi drept eventual

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equitable or contingent interest
Romanian translation:interes de participare şi drept eventual
Entered by: Alexandru Molla

12:23 Dec 8, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: equitable or contingent interest
it appears in the articles of association of a company
gabrielll
interest de participare şi interes eventual
Explanation:
Interest de participare - equitable interest - An ownership interest in a property that is demonstrated by actions such as the payment of the current mortgage, property taxes or property insurance rather than by legal ownership.

Interes eventual - contingent interest - an interest in real property which, according to the deed (or a will or trust), a party will receive only if a certain event occurs or certain circumstances happen.


--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-12-08 14:25:11 GMT)
--------------------------------------------------

RECTIFICARE: ***DREPT EVENTUAL***, NU INTERES, SORRY.

Interesele de participare reprezinta drepturi detinute in capitalul altei societati comerciale. Interesele de participare sunt detinute pe termen lung in scopul garantarii contributiei la activitatile persoanei juridice respective. Ele cuprind investitii in intreprinderi asociate si investitii strategice.

Drept eventual - Drepturi subiective carora le lipseste fie subiectul, fie subiectul activ, adica unul din componentele esentiale ale existentei lor. Ele confera titularului lor un grad redus de putere si de certitudine.
Selected response from:

Alexandru Molla
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2interest de participare şi interes eventual
Alexandru Molla
4participare/drept moral(a) sau participare/drept eventual(a)Anca Nitu
3interes just (drept) sau contingentxxxmistahara


Discussion entries: 3





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
interes just (drept) sau contingent


Explanation:
Societatea nu are obligatia sa-si declare interesul just sau contingent fata de...

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2007-12-08 13:10:29 GMT)
--------------------------------------------------

dupa parerea mea, contingent aici are sensul de "circumstantial", "potential", "posibil"
vezi http://www.thefreedictionary.com/contingent

interes contingent sau de drept

sunt referinte pentru "contingent" in glosar English Romanian, va rog verificati, nu am putut posta link-urile, ca sunt multe

xxxmistahara
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
interest de participare şi interes eventual


Explanation:
Interest de participare - equitable interest - An ownership interest in a property that is demonstrated by actions such as the payment of the current mortgage, property taxes or property insurance rather than by legal ownership.

Interes eventual - contingent interest - an interest in real property which, according to the deed (or a will or trust), a party will receive only if a certain event occurs or certain circumstances happen.


--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-12-08 14:25:11 GMT)
--------------------------------------------------

RECTIFICARE: ***DREPT EVENTUAL***, NU INTERES, SORRY.

Interesele de participare reprezinta drepturi detinute in capitalul altei societati comerciale. Interesele de participare sunt detinute pe termen lung in scopul garantarii contributiei la activitatile persoanei juridice respective. Ele cuprind investitii in intreprinderi asociate si investitii strategice.

Drept eventual - Drepturi subiective carora le lipseste fie subiectul, fie subiectul activ, adica unul din componentele esentiale ale existentei lor. Ele confera titularului lor un grad redus de putere si de certitudine.


Alexandru Molla
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmistahara: de acord cu interes de participare. dar cred ca term. "contingent" trebuie sa ramana asa: exista datorii contingente, pierderi contingente, castig contingent etc.
1 hr
  -> Vă mulţumesc :) m-am gandit si eu intai la ac. sol. dar nu am gasit nicaieri definitii sau referiri la interes/participatie/drept contingent(e). Iar definitia "dreptului eventual" pare sa reflecte definitia pt CI. In Fr. e intérêt/droit éventuel.

agree  Mihaela Ghiuzeli: De acord cu observatiile lui mistahara.
10 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
participare/drept moral(a) sau participare/drept eventual(a)


Explanation:
http://www.proz.com/kudoz/1253079

Domaine(s) : - law


anglais
français

equitable assets
biens de succession assignés par un tribunal judiciaire n. m. pl.

Domaine(s) : - finance
- management
financial management


anglais
français

interest
participation n. f.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
equity ownership
equity position
ownership interest
share ownership


Domaine(s) : - law
common law


anglais
français

contingent estate
droit de propriété éventuel n. m.


GDT



An equitable interest is one which would be recognised by the Court of Chancery. It is enforceable in limited circumstances as opposed to a contractual obligation which is strictly enforceable regardless of who is involved. Contract law may be certain but it is not always fair. An equitable interest usually carries with it a significant element of fairness.
http://www.bellengers.co.uk/a-z/equitable_interest.html
Equitable interest

Last modified: Thu Feb 23 16:37:37 2006


An interest in some property (RealProperty or PersonalProperty) that can be given effect in a court under the principles of equity. The EquitableTitle that the beneficiary obtains under a trust is an example.
http://www.kevinboone.com/lawglos_EquitableInterest.html
equitable interest
Definition
Right in a property (such as that of a life tenant or the beneficiary of a trust) that tantamounts to a real right but is not a legal right. Also called equitable estate.
http://www.businessdictionary.com/definition/equitable-inter...

equitable interest poate fi interpretat si ca "uzufruct " in unele cazuri
http://www.ele.ro/Dreptul_de_uzufruct_privitor_la_o_casa_--a...

si ca "din capital propriu " ( equity)
dar aici cred ca se refera la o interpretare "echitabila" a legii in sensul de a recunoaste un drept pe care cineva din afara l-ar putea avea in mod logic mai degraba decat legal care ulterior sa poata sa se transforme intr-un drept legal
acest tip de drept se cheama "drept moral"



Domaine(s) : - accounting
financial accounting


anglais
français

equitable obligation
obligation morale n. f.
tot GDT ( www.granddictionaire.com)

foarte interesant subiectul :)



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 237