KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

default

Romanian translation: în absenţă / lipsă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:default
Romanian translation:în absenţă / lipsă
Entered by: Vera Costea

22:34 Feb 23, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: default
Nu cred că e vorba de neîndeplinirea obligaţiilor contractuale. Contextul:
"The deliverables from the analysis shall include: (...) elapsed time to implement the change, when xxx (prestatorul) could begin work only by Client default, and the impact on the overall Project timescales"

Este vorba de procedura pentru modificarea serviciilor stipulate în contract şi estimarea costurilor suplimentare (aici analiza modificărilor).
Mulţumesc.
Vera Costea
Canada
în absenţă / lipsă
Explanation:
o sugestie doar,
DEFAULT (LAW)

Specialty Definition: Default (law)

(From Wikipedia, the free Encyclopedia)
In law, a default is the failure to do something required by law or to appear at a required time in legal proceedings.

or

http://www.thefreedictionary.com/default

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-24 09:16:07 GMT)
--------------------------------------------------

eu as opta pentru: when="de cate ori" ; could = be in position to... fiind vorba de o analiza care trebuie sa detalieze informatia... (adaptare): de cate ori (in cate ocazii) prestatorul a inceput munca doar (strict) in absenta/lipsa clientului - asa cred ?!
Selected response from:

Word_Wise
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7în absenţă / lipsăWord_Wise
4principal/ preferential/ ( clientul) din ( lista contractAnca Nitu


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
în absenţă / lipsă


Explanation:
o sugestie doar,
DEFAULT (LAW)

Specialty Definition: Default (law)

(From Wikipedia, the free Encyclopedia)
In law, a default is the failure to do something required by law or to appear at a required time in legal proceedings.

or

http://www.thefreedictionary.com/default

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-24 09:16:07 GMT)
--------------------------------------------------

eu as opta pentru: when="de cate ori" ; could = be in position to... fiind vorba de o analiza care trebuie sa detalieze informatia... (adaptare): de cate ori (in cate ocazii) prestatorul a inceput munca doar (strict) in absenta/lipsa clientului - asa cred ?!

Word_Wise
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Multumesc!
Notes to answerer
Asker: OK, definiţia o ştiam şi eu. Dar nu mi se pare că are sens. Ar reieşi ceva de genul "Prestatorul poate începe lucrările doar în absenţa Clientului"... Mă gândeam inclusiv la faptul că poate lipseşte ceva, adică se va calcula timpul pierdut din cauză că Prestatorul nu a putut începe lucrările din vina clientului. (?)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Midland Productions
2 hrs
  -> Thank you

agree  cristina48
6 hrs

agree  Addriana
8 hrs

agree  Iosif JUHASZ
8 hrs

agree  Radu DANAILA
8 hrs

agree  Bogdan Burghelea
9 hrs

agree  RODICA CIOBANU
12 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
principal/ preferential/ ( clientul) din ( lista contract


Explanation:

1 / 1


Domaine(s) : - assurance


anglais
français

neglect
négligence n. f.



Sous-entrée(s) :
quasi-synonyme(s)
negligence
default
http://www.merriam-webster.com/dictionary/default

1: failure to do something required by duty or law : neglect
5 a: a selection made usually automatically or without active consideration due to lack of a viable alternative <remained the club's president by default> b: a selection automatically used by a computer program in the absence of a choice made by the user

Sensul obisnuit este "neglijenta" "absenta" etc
aici insa "neglijenta" este complet lipsita de sens in context.
Cred ca vrea sa spuna ca va fi utilizat Clientul "din oficiu " sau "principal" sau chiar si :) "de serviciu" sau "inlocuitor"
trebuie mai mult context sa-mi dau exact seama
Ca aici
defaults (software), a command line utility for plist (preference) files
http://en.wikipedia.org/wiki/Default
plist e o lista de preferinte
cam asa si cu clientul ....



--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2009-02-24 22:14:46 GMT)
--------------------------------------------------

na! ca n-am terminat titlul, pardon
a se citi clientul preferat din lista precizata de contract ( daca lista exista)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 237