KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

bareboat charterers

Romanian translation: navlositor nava nuda


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bareboat charterers
Romanian translation:navlositor nava nuda
Entered by: Mihaela Sinca

21:03 Apr 1, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: bareboat charterers
"Owners" means bareboat charterers, disponent owners, managers or other operators who are charged with the management of the Vessel, and the Master.
Mihaela Sinca
navlositor nava nuda
Explanation:
"Contractul de navlosire "BAREBOAT" (NAVA NUDA)."

Vezi link:

www.scj.ro/lib articole/ENG/index/t000002.htm

"Bareboat charter means the hiring of the vessel for a stipulated period which gives the charterer possession and control of the vessel, including the right to appoint the master and crew."

Vezi link:
http://www.maritimechain.com/ship_registry/msr/registration/...

"Bareboat Charter" means the contract for the lease or sub-lease of a ship, hereinafter referred to as charter for a stipulated period of time, by virtue of which the Charterer shall acquire full control and complete possession of the ship, including the right to appoint her master and crew for the duration of the charter but excluding the right to sell or mortgage the ship.

"Bareboat Charter Registry" means the registry of the state whose flag the ship is entitled to fly during the period in which the Charterer is registered as the bareboat charterer:

http://www.vanuatu.usp.ac.fj/Paclawmat/Samoa_legislation/200...

"Armatorul, pune la dispozitia navlositorului, nava nuda (fara echipaj)."

Vezi link:
www.geocities.com/ronavlex/contractultransp.htm
Selected response from:

elenus
Grading comment
Multumesc, eu trebuia sa fac diferenta intre owners si charterers, iar bareboat charterers intrau in categoria owners, deci formula aceasta m-a ajutat foarte mult. Multumesc penntru opinia avizata.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1navlositor nava nuda
elenus
5 -1navlositor bareboatMaricica W.
3am gasit bareboat charter
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
am gasit bareboat charter


Explanation:
Bareboat charter - charter pentru nava goala. Navlosirea unei nave cand navlositorul plateste toate cheltuielile pe durata inchirierii

Sursa: Dict. de business - Michael Greener (Ed. Penguin)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-04-01 21:08:48 GMT)
--------------------------------------------------

aici se face trimitere la CHARTERING, MARINE iar la acesta am gasit urmatoarele: navlosire maritima. Un vas este navlosit atunci cand este inchiriat partial sau integral pentru un anumit timp sau un anumit scop. ...

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bareboat charterer
navlositor nava nuda


Explanation:
"Contractul de navlosire "BAREBOAT" (NAVA NUDA)."

Vezi link:

www.scj.ro/lib articole/ENG/index/t000002.htm

"Bareboat charter means the hiring of the vessel for a stipulated period which gives the charterer possession and control of the vessel, including the right to appoint the master and crew."

Vezi link:
http://www.maritimechain.com/ship_registry/msr/registration/...

"Bareboat Charter" means the contract for the lease or sub-lease of a ship, hereinafter referred to as charter for a stipulated period of time, by virtue of which the Charterer shall acquire full control and complete possession of the ship, including the right to appoint her master and crew for the duration of the charter but excluding the right to sell or mortgage the ship.

"Bareboat Charter Registry" means the registry of the state whose flag the ship is entitled to fly during the period in which the Charterer is registered as the bareboat charterer:

http://www.vanuatu.usp.ac.fj/Paclawmat/Samoa_legislation/200...

"Armatorul, pune la dispozitia navlositorului, nava nuda (fara echipaj)."

Vezi link:
www.geocities.com/ronavlex/contractultransp.htm

elenus
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Multumesc, eu trebuia sa fac diferenta intre owners si charterers, iar bareboat charterers intrau in categoria owners, deci formula aceasta m-a ajutat foarte mult. Multumesc penntru opinia avizata.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DocT
6 hrs
  -> multumesc :)

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
navlositor bareboat


Explanation:
Am intalnit de obicei bareboat netradus.
Am studiat mult drept maritim - am lucrarea de licenta in acest domeniu.

1 Fiec�rei nave, c�reia i se aplic� capitolul I, i se va emite un Registru Sinoptic Permanent.
2.1 Registrul Sinoptic Permanent are scopul de a furniza un document la bordul navei al istoricului navei cu privire la informa�iile �nregistrate �n acesta.
2.2 Pentru navele construite �nainte de 1 iulie 2004, Registrul Sinoptic Permanent va furniza, cel pu�in, istoricul navei �ncep�nd cu 1 iulie 2004.
3 Registrul Sinoptic Permanent va fi emis de c�tre Administra�ie pentru fiecare nav� care are dreptul s� arboreze pavilionul ei �i va con�ine cel pu�in, urm�toarele informa�ii:
.1 numele Statului al c�rui pavilion nava are dreptul de a-l arbora;
.2 data la care nava a fost �nregistrat� �n acel Stat;
.3 num�rul de identificare al navei �n conformitate cu Regula 3;
.4 numele navei;
.5 portul �n care nava a fost �nregistrat�;
.6 numele proprietarului/proprietarilor �nregistrat/i �i adresa/ele lui/lor �nregistrate;
.7 numele navlositorului/navlositorilor bareboat �nregistrat/i �i adresa/ele lor �nregistrat�/e dac� se poate aplica;
.8 numele Companiei, cum este definit� �n Regula IX/1, adresa ei �nregistrat� �i adresa/ele de la care desf�oar� activit��ile de management al siguran�ei;
.9 numele tuturor societ��ilor de clasificare la care este clasificat� nava;

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs 37 mins (2004-04-02 09:40:52 GMT)
--------------------------------------------------

www.rna.ro/ Site/organigrama/regulament%20maritim%20aprobat.pdf
http://www.scj.ro/lib articole/ENG/r000001/r000759.htm

Doua dintre siteurile de mai sus contin legislatie - care consacra denumirea propusa, iar al treilea este titlul unui articol din Studii si cercetari juridice, in care se folosesc ambele denumiri - cea in romana e data explicativ, in paranteza.

Depinde pentru cine faceti traducerea - denumirea in romana e acceptabila daca documentul e destinat publicului larg.


    Reference: http://domino.kappa.ro/mj/superlex.nsf/0/6bf07cf53b58b3e7c22...
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dan Lepadatu: Bareboat Charter sau Charter by demise este o forma de contract prin care o nave se inchiriaza pe timp determinat, fara echipaj sau materiale. Navlositorul-chirias obtine astfel controlul total asupra navei pe durata inchirierii, devenind armator-chirias
8 hrs
  -> de acord, dar nu am inteles care parte din raspunsul meu vi se pare incorecta...