KudoZ home » English to Romanian » Law: Patents, Trademarks, Copyright

licensors

Romanian translation: licenţiator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:licensor
Romanian translation:licenţiator
Entered by: Lucica Abil

17:01 Oct 25, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / Copyrighted software
English term or phrase: licensors
...moral rights and any related documentation, incorporated into this product are owned by [company name] and its *licensors*.
Florin Ular
Romania
licenţiatori
Explanation:
Definition :

Contractul incheiat intre doua parti, prin care una - titular - se angajeaza sa-i cedeze celeilalte - beneficiar - dreptul de a folosi brevete de inventie, procedee tehnice, documentatii tehnice, scheme operatorii de productie, metode de exploatare a masinilor, metode de tratare a produselor, marci de fabrica, marci comerciale, marci de servicii, contra unui pret, in conditii si pe perioade determinate.Licenta poate fi brevetata sau nebrevetata. Contractul de licenta propriu-zis se refera numai la licenta brevetata. Acesta este un contract prin care proprietarul unui brevet de inventie - ***licentiator*** - isi vinde dreptul de folosinta a inventiei unei persoane - licentiat - contra unui pret si in anumite conditii.In comertul mondial contractul de licenta are la baza reglementarile internationale referitoare la proprietatea intelectuala.

http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-Dictiona...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-25 18:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

Vezi şi http://www.proz.com/kudoz/607262?float=1
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3licenţiatori
Lucica Abil
3vezicameliaim


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vezi


Explanation:
Cf definitiilor "party granting rights under a license agreement.
www.clemson.edu/research/ottSite/ottStart_IntelectDefs.htm

The entity (individual or organization) granting the license.
guide.stanford.edu/TTran/Air/glossary.html

Party that sells/delivers the License to the User.
www.kermanog.com/licences/GeneralTermsConditions.html

Party whom grants License for use of copyrighted work.
www.pmamusic.com/frontdoor/licensing.cfm

means the individual or entity that offers the Work under the terms of this License, namely CDNameSearch Corp.
www.cdnamesearch.com/jsp/index.jsp

Includes the following:
www.pacode.com/secure/data/007/chapter46/s46.3.html

Licencor refers to a person or legal entity granting a licence to another person or legal entity. By granting a licence the licencor permits or authorises another person or class of persons to exercise, infringe or otherwise not observe their rights. The licencor does not waive their rights except under the circumstances of the licence.
en.wikipedia.org/wiki/Licensor"

eu i-as zice "organismele/persoanele autorizate de aceasta de a acorda licente"".

cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Cunoşteam sensul cuvântului dar speram să fie un echivalent mai scurt în limba română. Mulţumesc oricum pentru documentaţia bogată!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
licenţiatori


Explanation:
Definition :

Contractul incheiat intre doua parti, prin care una - titular - se angajeaza sa-i cedeze celeilalte - beneficiar - dreptul de a folosi brevete de inventie, procedee tehnice, documentatii tehnice, scheme operatorii de productie, metode de exploatare a masinilor, metode de tratare a produselor, marci de fabrica, marci comerciale, marci de servicii, contra unui pret, in conditii si pe perioade determinate.Licenta poate fi brevetata sau nebrevetata. Contractul de licenta propriu-zis se refera numai la licenta brevetata. Acesta este un contract prin care proprietarul unui brevet de inventie - ***licentiator*** - isi vinde dreptul de folosinta a inventiei unei persoane - licentiat - contra unui pret si in anumite conditii.In comertul mondial contractul de licenta are la baza reglementarile internationale referitoare la proprietatea intelectuala.

http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-Dictiona...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-25 18:15:07 GMT)
--------------------------------------------------

Vezi şi http://www.proz.com/kudoz/607262?float=1

Lucica Abil
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead
9 mins
  -> Mulţumesc!

agree  divas
20 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Could-you
1 hr