ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Law: Contract(s)

relocation expenses

Romanian translation: cheltuieli de relocare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:relocation expenses
Romanian translation:cheltuieli de relocare
Entered by: Diana Elena

10:07 Sep 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / contract
English term or phrase: relocation expenses
"relocation expenses" sunt cheltuielile de relocare sau relocalizare?
Diana Elena
Romania
cheltuieli de relocare
Explanation:
...
Selected response from:

Áron Török
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7cheltuieli de relocare
Áron Török
3 +8cheltuieli de relocare
Mihai Badea
4 +5cheltuieli de relocare
Laura Petrutescu
5 +4cheltuieli de relocare/mutare
Cristinel Sava
4 +3cheltuieli de mutare
Andrei Albu
4 +2cheltuieli de relocare
Corina Dinu


Discussion entries: 9





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
cheltuieli de relocare


Explanation:
Deşi, este posibil să existe şi vreun termen mai românesc.

"Ei au avantajul cunoasterii in detaliu a mediului de afaceri romanesc, au un nivel de expertiza crescut semnificativ prin transferul de know-how efectuat de catre managerul expat si, in plus, primesc pachete salariale net inferioare fata de omologii straini - care sunt purtatori, de cele mai multe ori, de ***cheltuieli de relocare*** acordate de compania-mama."
http://www.zf.ro/analiza/piata-muncii-de-la-quot-stii-englez...

Mihai Badea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 202
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas: Pentru rapiditate şi pentru exemplu :)
4 mins

agree  Iosif JUHASZ
37 mins

agree  RODICA CIOBANU
52 mins

agree  Ede Lungu
1 hr

agree  Corina Dinu
2 hrs

agree  carmenr: este cea mai potrivita traducere in contextul dat
3 hrs

agree  Lia Sabau
22 hrs

agree  wordbridge
1 day10 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
cheltuieli de relocare


Explanation:
...

Áron Török
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas
5 mins

agree  Iosif JUHASZ
37 mins

agree  RODICA CIOBANU
51 mins

agree  Ede Lungu
1 hr

agree  Corina Dinu
2 hrs

agree  Andrei Ersek
3 hrs

agree  Lia Sabau
22 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cheltuieli de relocare


Explanation:
...

Example sentence(s):
  • Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, a inregistrat o scadere semnificativa a profitului net in al doilea trimestru al anului din cauza cheltuielilor de relocare a productiei din Germania in Romania

    Reference: http://www.google.ro/search?q=cheltuieli+de+relocare&sourcei...
Corina Dinu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
47 mins
  -> Mulţumesc frumos!

agree  Lia Sabau
22 hrs
  -> Mulţumesc frumos!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
cheltuieli de relocare/mutare


Explanation:
In sistemul juridic scoţian relocation are şi sensul de "reînnoire a unei chirii" (vezi linkul) http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/relocation



    Reference: http://www.thefreedictionary.com/Relocation
    Reference: http://www.relocate.ro/
Cristinel Sava
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
45 mins
  -> Mulţumesc frumos!

agree  Corina Dinu
2 hrs
  -> Mulţumesc frumos!

agree  Anca Nitu: cheltuieli de mutare, DEX spune ca "relocare" nu exista in lb romana
11 hrs
  -> Mersi! Am vazut si eu ca nu exista termenul de relocare, dar pentru ca mi se parea ca l-as fi auzit pe undeva am optat sa le pun pe amandoua.

agree  Lia Sabau
22 hrs
  -> Multumesc!

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cheltuieli de mutare


Explanation:
Relocare într-adevăr nu este un cuvânt românesc.

CAPITOLUL 1 2 — CHELTUIELI DE RECRUTARE ŞI MUTARE ŞI SERVICII DE SALARIZARE (continuare)1 2 0 (continuare)1 2 0 1 (continuare)— cheltuieli de mutare a funcționarilor şi a agenților temporari obligați să se mute după începerea activității sau la desemnareaunui nou loc de muncă în cadrul serviciului sau la stabilirea într-o altă localitate la încetarea activității;— diurnele datorate funcționarilor şi agenților temporari care pot demonstra că au fost nevoiți să se mute după începereaactivității (inclusiv transferul).
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:126:0839:0862:RO:PDF -

CHELTUIELI DE RECRUTARE ŞI MUTARE ŞI SERVICII DE SALARIZARE | 51000 | –9000 | 42000
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 49
Notes to answerer
Asker: asa este, intr-adevar, relocare nu exista in DEX. :) mersi mult


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  k33pwalkin
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  palatine
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Saturniana
12 hrs
  -> Mulţumesc

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
cheltuieli de relocare


Explanation:
Cheltuieli de relocare / mutare

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-09-19 10:39:28 GMT)
--------------------------------------------------

Cheltuielile de relocare / mutare sunt cheltuieli platite de intreprinderi pentru angajati in momentul cand acestia sunt mutati in interes de servici in alt oras sau tara.
Mutare nu este acealsi lucru cu deplasare!!!

Laura Petrutescu
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: ms mult, intr-adevar despre mutare este vb. ;)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
8 mins

agree  Felicia Mitrasca: Pentru întreprinderi, dar şi pentru oameni, atunci când sunt angajaţi în alt oraş. Unii se mută împreună cu familia. Specialiştii în Resurse Umane de la noi folosesc această exprimare.
20 mins

agree  RODICA CIOBANU
48 mins

agree  Corina Dinu
2 hrs

agree  Lia Sabau
22 hrs