KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

soft law

Romanian translation: lege/legislaţie flexibilă


20:19 Feb 18, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: soft law
Stiu ce inseamna, insa nu gasesc echivalentul in romana. Contextul este urmator:

"Where the Community has legislative competence but the political will seems to be lacking to introduce legislation, use of is liable to circumvent the influence of the other (democratic) instruments and may flout the principles of democracy and legality."
Emina Popovici
Sweden
Romanian translation:lege/legislaţie flexibilă
Explanation:
„Les juristes français ont pu également parler de « Flexible droit », « de droit flou », ou « gazeux »”

http://fr.wikipedia.org/wiki/Droit_mou

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-18 22:22:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sau „Lege permisivă”


Ea isi impune propriile ordini de zi si propriile termene - in general, foarte scurte - de raspuns la intrebarile sale imperioase, "aspira" informatia (adeseori, prin intermediul unor consultanti interpusi) pentru a o adapta mai curand la ideile sale decat la eficienta dezvoltarii durabile, isi extinde de facto puterile printr-o <<"soft law" (lege permisiva)...>>

http://209.85.129.104/search?q=cache:lfH4syGTAPsJ:www.cfr.ro...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-18 22:24:30 GMT)
--------------------------------------------------

Sau...

"Legislaţie secundară" :)

# Deciziile Tribunalelor Europene şi Naţionale:
(e.g. Centros, Inspire Art)
- Legislaţie secundară (Soft Law) <<<<<<<
- Recomandările (Europene)
- Codurile de Guvernanţă Corporativă (naţionale)

http://209.85.129.104/search?q=cache:ZbPdmxk0bWYJ:siteresour...
Selected response from:

Florin Ular
Romania
Grading comment
Multumesc, Florine! Am optat pentru "legislatie secundara" pentru ca se potriveste cel mai bine in contextul pe care il am.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1legislaţie neobligatorie/instrumente legislative neobligatorii
T&I Contprest
5reglementare facultativa/optionalamicawber_7
4cod nescris/ intelegere / acord (fara valoare de lege)Anca Nitu
3lege/legislaţie flexibilă
Florin Ular


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
reglementare facultativa/optionala


Explanation:
Definitie: International regulations which are not binding and cannot be enforced. (www.rec.org/REC/Publications/BndBound/terms.html)


Example sentence(s):
  • Schimbările legislative includ reglementări obligatorii, cum ar fi [...] si reglementări facultative cum ar fi [...]
  • Potrivit Legii 350 din 2001 privind amenajarea teritoriului si urbanism, "planul urbanistic general are caracter director si de reglementare optionala

    Reference: http://www.chambermedia.ro/business-digest/colectia/Business...
    Reference: http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/P/32723/Planurile-lui...
micawber_7
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lege/legislaţie flexibilă


Explanation:
„Les juristes français ont pu également parler de « Flexible droit », « de droit flou », ou « gazeux »”

http://fr.wikipedia.org/wiki/Droit_mou

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-18 22:22:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sau „Lege permisivă”


Ea isi impune propriile ordini de zi si propriile termene - in general, foarte scurte - de raspuns la intrebarile sale imperioase, "aspira" informatia (adeseori, prin intermediul unor consultanti interpusi) pentru a o adapta mai curand la ideile sale decat la eficienta dezvoltarii durabile, isi extinde de facto puterile printr-o <<"soft law" (lege permisiva)...>>

http://209.85.129.104/search?q=cache:lfH4syGTAPsJ:www.cfr.ro...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-02-18 22:24:30 GMT)
--------------------------------------------------

Sau...

"Legislaţie secundară" :)

# Deciziile Tribunalelor Europene şi Naţionale:
(e.g. Centros, Inspire Art)
- Legislaţie secundară (Soft Law) <<<<<<<
- Recomandările (Europene)
- Codurile de Guvernanţă Corporativă (naţionale)

http://209.85.129.104/search?q=cache:ZbPdmxk0bWYJ:siteresour...

Florin Ular
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 95
Grading comment
Multumesc, Florine! Am optat pentru "legislatie secundara" pentru ca se potriveste cel mai bine in contextul pe care il am.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
7 hrs
  -> Mulţumesc!

disagree  marius_bv: In contextul amintit nu se poate folosi "legislatie secundara". In dreptul comunitar, legislatia primara sunt tratatele UE si cea secundara, regulamente, directive si deciyii care sunt toate obligatorii. as fi mers mai degraba pe explicatia wikipeda
747 days

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cod nescris/ intelegere / acord (fara valoare de lege)


Explanation:
Soft law
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The term "soft law" refers to quasi-legal instruments which do not have any binding force, or whose binding force is somewhat "weaker" than the binding force of traditional law, often referred to as "hard law", in this context. The term "soft law" initially appeared in the area of international law, but more recently it has been transferred to other branches of law.

In the context of international law, the term "soft law" usually refers to agreements reached between parties (usually states) which do not amount to international law in the strictest sense. Soft law consists of non-treaty obligations which are therefore non-enforceable. The term "soft law" in the international law context also includes certain types of resolutions of international organizations (e.g. resolutions of the UN General Assembly).

The term "soft law" is also often used to describe various kinds of quasi-legal instruments of the European Communities: "codes of conduct", "guidelines", "communications" etc. In the area of law of the European Communities, soft law instruments are often used to indicate how the European Commission intends to use its powers and perform its tasks within its area of competence.


--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-02-19 17:14:03 GMT)
--------------------------------------------------

nu e decat 'QUASI-LEGAL"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
legislaţie neobligatorie/instrumente legislative neobligatorii


Explanation:
Francezii spun „actes non contraignants”, „actes n'ayant pas d'effets juridiquement contraignants”.
Este varianta adoptată de serviciile de traducere din cadrul instituţiilor europene.

Example sentence(s):
  • regretă folosirea din ce în ce mai mult de către Comisie a legislaţiei neobligatorii, cum ar fi recomandările şi comunicările interpretative, ocolind astfel prerogativele autorităţii legislative;
  • Implicaţiile instituţionale şi juridice ale utilizării instrumentelor legislative neobligatorii
T&I Contprest
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu
4 days
  -> Multumesc!