KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

ward

Romanian translation: persoana aflata sub tutela


11:57 Oct 26, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: ward
Dicţionarul spune "pupil", dar nu am găsit referinţe concludente pe net. Unde l-am găsit era folosit în mod ironic. Mai există oare vreun alt termen?

If youth continues in school after age 18 and maintains relationship with former guardian, ***ward*** and guardian have opportunity to apply to continue subsidy.
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:persoana aflata sub tutela
Explanation:
nu gasesc un sinonim dintr-un singur cuvant....

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-10-26 12:08:42 GMT)
--------------------------------------------------

altul decat pupil...care nu-ti place...

dupa 18 ani nu mai e nici minor nici copil, nu ? daca e vorba de Romania...
Selected response from:

Simona Hagiu
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5pupil
Nina Iordache
3 +4persoana aflata sub tutela
Simona Hagiu
5curator
clauswe
4 +1tutelatul/tutelatalucca
4paza, protectietalida
4pupilă, tutelă, persoana minoră
Rose Marie Matei


Discussion entries: 7





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
persoana aflata sub tutela


Explanation:
nu gasesc un sinonim dintr-un singur cuvant....

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-10-26 12:08:42 GMT)
--------------------------------------------------

altul decat pupil...care nu-ti place...

dupa 18 ani nu mai e nici minor nici copil, nu ? daca e vorba de Romania...

Simona Hagiu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandru Molla: in codul civil se face referire doar la minor si tutore. Termenul propus de colega noastra e acoperitor si pentru alte situatii :)
25 mins
  -> Multumesc, erai fortat de text, care sugera ca nu mai vorbim de un minor

agree  MMFORREST
2 hrs
  -> Multumesc

agree  Mihaela Ghiuzeli: asa se evita confuzia.
9 hrs
  -> Multumesc

agree  Cristiana Coblis
1 day4 hrs
  -> Multumesc, Cristiana

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
pupil


Explanation:
PUPÍL, -Ă, pupili, -e, s.m. şi f. Persoană minoră aflată sub tutela sau în grija cuiva (altul decât părinţii). – Din fr. pupille, lat. pupillus.

Poate fi folosit si in mod ironic, de ce nu?

Nu sunt sinonime in limba romana contemporana. Cel putin eu nu am gasit si am cautat prin dictionare analogice

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-10-26 12:09:26 GMT)
--------------------------------------------------

Uite si pe: http://www.vocabular.ro/dictionary/wordSearch.php?view=views...


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=pupil
Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karin-Stefanie Vikete
34 mins
  -> Multumesc frumos!

agree  clauswe
1 hr
  -> Multumesc!

agree  Anca Nitu: asa se cheama persoana aflata sub tutela
5 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  RODICA CIOBANU
23 hrs
  -> Multumesc mult!

agree  Cristiana Coblis
1 day4 hrs
  -> Multumesc frumos!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pupilă, tutelă, persoana minoră


Explanation:
conform ambelor dictionare juridice (R-E/ E-R Lumina Lex şi Dicţionar juridic Mona Lisa Pucheanu) si conform DEX


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-10-26 15:11:15 GMT)
--------------------------------------------------

Într-adevăr, fiind peste 18 ani, nu mai este minor. Poate este "persoană în întreţinere" şi tutore

Rose Marie Matei
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 31

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tutelatul/tutelata


Explanation:
Dacă nu, persoana tutelată sau cel tutelat / cea tutelată.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-10-26 15:40:53 GMT)
--------------------------------------------------

PPe Google Ro apar două ex. cu "tutelatul".

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: si asa.
6 hrs
  -> Mulţumesc!

2 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
curator


Explanation:
guardian (pentru persoane).
trustee (in caz de succesiune).
administrator.


clauswe
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

17 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paza, protectie


Explanation:
Obviously, it`s meaning depends on the context. But lato sensu, I think it can be interpreted as a person put under the special protection of the tutelage. And this person can be an adult too, not only a minor, because that adult can be in the situation of not having judgement.

talida
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian