KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

execution date

Romanian translation: data încheierii/semnării


17:08 Nov 5, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / documents
English term or phrase: execution date
this apostille is NULL and Void if the date in Item 6 occurs before de execution date on the attached document
danielaama
Romania
Romanian translation:data încheierii/semnării
Explanation:
"to transact or carry through (a contract, mortgage, etc.) in the manner prescribed by law; complete and give validity to (a legal instrument) by fulfilling the legal requirements, as by signing or sealing."
RH Webster's

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-11-05 17:31:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Înainte de data semnării documentului anexat.
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
si atunci traducerea ar fi:....inaintea datei semnarii de pe documentul anexat????
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +10data încheierii/semnăriixxxMihai Badea
4data executarii ( obligatiei financiare)Anca Nitu
4data expirariisiminagheorghe


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
data expirarii


Explanation:
Cred ca despre asta este vb. "Execution date" mai inseamna si "data incheierii", dar depinde si de context.

siminagheorghe
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +10
data încheierii/semnării


Explanation:
"to transact or carry through (a contract, mortgage, etc.) in the manner prescribed by law; complete and give validity to (a legal instrument) by fulfilling the legal requirements, as by signing or sealing."
RH Webster's

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2007-11-05 17:31:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Înainte de data semnării documentului anexat.

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 186
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
si atunci traducerea ar fi:....inaintea datei semnarii de pe documentul anexat????

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Dorobantu
1 min

agree  Bogdan Burghelea
10 mins

agree  Cristina Butas
12 mins

agree  Rose Marie Matei: sigur 'data semnarii' pentru ca apostila este supralegalizarea unei semnaturi
12 mins

agree  Iosif JUHASZ
52 mins

agree  Nina Iordache
1 hr

agree  Elvira Tatucu: Cu siguranta data semnarii!
4 hrs

agree  MMFORREST
13 hrs

agree  RODICA CIOBANU
16 hrs

agree  Cristina Moldovan do Amaral
2 days19 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
data executarii ( obligatiei financiare)


Explanation:
stiu ca intrebarea e inchisa... dar semnarea e una si executarea e alta,
E vorba de executarea unei plati, sau a unei conditii prevazute in contract ?
Atunci are sens:

Domaine(s) : - computer science
electronic funds transfer
- finance
banking


English


execution date and place
Équivalent(s) français date et lieu d'exécution



Définition :
Day and, optionally, the place (when given the stock exchange or other market) on which the deal was executed.


Sous-entrée(s) :
terme(s) à éviter
date and place of execution

GDT

si acum in limba roamana:

http://bnm.org/en/docs/regulations/182_4729.pdf
1.14. „DATA PRIMIRII” – the date of payment order reception by the paying bank shall beindicated (date and year in digits, month – in words);1.15. „DATA EXECUTĂRII” - the date of payment order execution by the paying bank shall beindicated (date and year in digits, month – in words);

alte linkuri:
http://bnm.org/md/docs/regulamente/130_4667.pdf
AVAS a inceput platile pentru pagubitii FNI
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a inceput, la 18 octombrie, sa efectueze plati catre pagubitii Fondului National de Investitii (FNI), sumele acordate pana in prezent totalizand 1,056 milioane de lei, a anuntat institutia. Comisia de specialitate a AVAS se intruneste saptamanal pentru analiza si solutionarea cererilor. "Cererile celor indreptatiti sa primeasca despagubiri ca urmare a deciziilor Tribunalului Bucuresti in procesul FNI vor fi depuse la sediul AVAS din Bucuresti, strada Promoroaca nr. 9 - 11, sector 1, si vor fi solutionate in functie de data depunerii, precum si de data completarii dosarului", se arata intr-un comunicat al institutiei. AVAS a fost obligata, prin sentinta data in fond de instanta, la plata sumei de 127,37 milioane de lei, actualizata din data de 24 mai 2000 pana la data executarii obligatiei.




--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-05 20:30:11 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

this apostille is NULL and Void if the date in Item 6 occurs before de execution date on the attached document

apostila este nula si neavenita daca data de pe articolul 6 precede data executarii obligatiei contractuale de pe documentul alaturat

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-11-05 20:43:20 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

mai adaug niste glosare online:
Execution
The completion of a buy or sell order for a security.

Notes:
Brokers are required by law to give investors the best execution possible.

See also: Ask, Best Execution, Bid, Order
Powered by Investopedia.com. Copyright © 1999-2005 - All rights reserved. Owned and Operated by Investopedia Inc.


--------------------------------------------------------------------------------

Execution
The process of completing an order to buy or sell securities. Once a trade is executed, it is reported by a Confirmation Report; settlement (payment and transfer of ownership) occurs in the U.S. between one (mutual funds) and three (stocks) days after an order is executed. The time varies greatly across countries. In France, for example settlements are only once per month.
Copyright © 2004, Campbell R. Harvey. All Rights Reserved.
http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Execution

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247