KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

forefaulture

Romanian translation: confiscare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:forefaulture
Romanian translation:confiscare
Entered by: Krisztina Szűcs

07:33 Nov 7, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: forefaulture
"confiscation or forefaulture of his share and proportion"
Krisztina Szűcs
Romania
confiscare
Explanation:
In dictionarul Oxford: forfaultry sau forefaultry (in jargonul juridic scotian) insemana forefeiture, adica confiscare. este un termen vechi si specific jargonului juridic scotian. Sigur ca un context mai larg ar fi util.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-11-12 15:43:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3confiscare
Nina Iordache
4 +1pierdere/pierdere dreptrului de proprietate
ayast
4stingerea drepturilor/pretentiilor asupra ( inserati aici numele obiectului )Anca Nitu
3interdictiexxxmistahara


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pierdere/pierdere dreptrului de proprietate


Explanation:
cuvantul sursa pare a fi din dialectul scotian, deci nu prea se gaseste in dictionare

ayast
Romania
Works in field
Native speaker of: Russian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: S-ar putea sa fie asa, totusi sa mai asteptam putin, am intrebat pe alt forum si astept raspuns
20 mins
  -> oricum ti se ia ceva, multumesc

neutral  Anca Nitu: dreptul de proprietate se pierde si in urma unei tranzactii de vanzare - cumparare
11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
interdictie


Explanation:
as traduce "confiscare sau interdictie asupra drepturilor..."

"an act of forefaulture in absence had been passed against the archbishop in the first parliament of regent Murray, and in terms of that act he was hanged on the common gibbet of Stirling"

citat din biografia "HAMILTON, JOHN, archbishop of St Andrews, and the last Scottish primate of the Roman catholic faith"

xxxmistahara
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nina Iordache: este exact contextul citat de mine mai sus! de fapt unicul in acest sens pe care l-am gasit, vad amandoua
5 hrs
  -> aveti dreptate, este acelasi context; am dat citatul integral pentru o mai buna intelegere

neutral  Anca Nitu: nu se poate pune interdictie asupra drepturilor de proprietate, "interdictie " are alt sens in limba romana, sechestru e cam cu dus intors pt ca implica vanzarea silita a bunului sechestrat, e un termen cam "tricky"
9 hrs
  -> mai bine sechestru

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stingerea drepturilor/pretentiilor asupra ( inserati aici numele obiectului )


Explanation:
o alta idee
daca e vorba de dreptul feudal, drepturile si pretentiile unui ins asupra unei proprietati se puteau stinge in anumite conditii
cum zice Nina, asteptam contextul

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Anca!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
confiscare


Explanation:
In dictionarul Oxford: forfaultry sau forefaultry (in jargonul juridic scotian) insemana forefeiture, adica confiscare. este un termen vechi si specific jargonului juridic scotian. Sigur ca un context mai larg ar fi util.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2007-11-12 15:43:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos!

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Nina!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=711595 confiscare as zice si eu in lipsa contextului
11 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  RODICA CIOBANU
1 day2 hrs
  -> Multumesc!

agree  Cristina Moldovan do Amaral
3 days23 hrs
  -> Multumesc!