KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

to solicit

Romanian translation: a solicita ( clientela)/ a-si oferi serviciile clientilor potentiali


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to solicit
Romanian translation:a solicita ( clientela)/ a-si oferi serviciile clientilor potentiali
Entered by: Emina Popovici

18:31 Apr 2, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Law (general)
English term or phrase: to solicit
Am nevoie de termenul echivalent în română pentru "to solicit" în următorul context:
"This publication is not intended to solicit customers where prohibited by law."
Emina Popovici
Sweden
a solicita ( clientela)/ a-si oferi serviciile clientilor potentiali
Explanation:
Domaine(s) : - finance
banking


anglais
français

solicit new business, to
solliciter la clientèle v.


Définition :
To make calls to various customers in order to offer these business a bank's financing services.

GDT

in exenta a-si face reclama cu intentia de a atrage clienti potentiali

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-04-02 18:55:43 GMT)
--------------------------------------------------

alta idee: a aborda clienti potentiali cu intentia de a comercializa ceva
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Mulţumesc, Anca!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5a solicita ( clientela)/ a-si oferi serviciile clientilor potentialiAnca Nitu
4 +2a exercita influență asupra (alegerii) consumatorilor/ a influența consumatorii
Lina Samoila
3 +3a aborda (pentru a cere sau a oferi ceva)
tagore
4solicite
Simon Charass
3a incita/ a acosta
Rose Marie Matei


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a exercita influență asupra (alegerii) consumatorilor/ a influența consumatorii


Explanation:
e vorba cred despre tehnicile folosite pentru a influenta asupra consumatorului

Lina Samoila
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde: I think so, too
3 hrs

agree  wordbridge
23 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
a solicita ( clientela)/ a-si oferi serviciile clientilor potentiali


Explanation:
Domaine(s) : - finance
banking


anglais
français

solicit new business, to
solliciter la clientèle v.


Définition :
To make calls to various customers in order to offer these business a bank's financing services.

GDT

in exenta a-si face reclama cu intentia de a atrage clienti potentiali

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-04-02 18:55:43 GMT)
--------------------------------------------------

alta idee: a aborda clienti potentiali cu intentia de a comercializa ceva

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247
Grading comment
Mulţumesc, Anca!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
34 mins
  -> multumesc

agree  Alina Weidell
1 hr
  -> multumesc

agree  Tradeuro Language Services
15 hrs

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs

agree  Ede Lungu
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
a aborda (pentru a cere sau a oferi ceva)


Explanation:
Este o alta ... abordare.
Cu bine


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-02 20:50:14 GMT)
--------------------------------------------------

Poate caracterul insistent sau inoportun al abordarii ar putea fi subliniat prin "abuziv" ?
Mai mult,cred ca este bine sa ramanem la cazul general "a aborda in mod abuziv * (pentru a cere ceva)



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-04-02 20:53:25 GMT)
--------------------------------------------------

Am fost atat de absorbit de subiect incat abia acum am observat ca Anca Nitu a sugerat deja traducerea "a aborda"
Va cer scuze !

tagore
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Weidell
26 mins

agree  Ede Lungu
28 mins

neutral  Anca Nitu: am pus solutia "aborda" deja, ma mir ca nu ati vazut-o
1 hr
  -> Va cer inca o data scuze.Am citit doar raspunsurile "oficiale" si apoi am inceput sa ma gandesc la subiect.Dupa ce am dat raspunsul, mi-am dat seama de gafa facuta.

agree  ayast: don't mind AN, what you post in the Answer window is what you're eventually judged by
12 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
solicite


Explanation:
Sounds like a red hearing of an IPO. Imi pare rau dar n-am accente.

Documentul de fata nu intentioneaza sa solicite cumparatori unde legile il interzic.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-04-03 01:10:41 GMT)
--------------------------------------------------

a solicita

Simon Charass
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 11

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a incita/ a acosta


Explanation:
cred ca totusi era nevoie de o explicatie privind tipul de publicatie
***to solicit*** este destul de complex http://dictionary.reference.com/browse/solicit

Rose Marie Matei
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 31