KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

fair use

Romanian translation: utilizare permisă fără consimţământul autorului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fair use
Romanian translation:utilizare permisă fără consimţământul autorului
Entered by: Anca Buzatu

21:28 Apr 7, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: fair use
***Fair use*** is a copyright principle based on the belief that the public is entitled to freely use portions of copyrighted materials forpurposes of commentary and criticism. For example, if you wish to criticize a novelist, you should have the freedom to quote a portion of the novelist's work without asking permission. Absent this freedom, copyright owners could stifle any negative comments about their work.
xxxMihai Badea
Luxembourg
utilizare permisa fara consimtamantul autorului
Explanation:
Poate si principiul utilizarii corecte

www.e-valcea.ro/ CRP-deschide-Cutia-Pandorei .html - 32k - Im Cache - Ähnliche Seiten

--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2008-04-07 21:36:27 GMT)
--------------------------------------------------

5.2.2 “Fair use” – utilizari permise fara consimtamantul autorului

Exista 4 factori care trebuie luati in considerare:

* Pentru ce utilizam copia/citatul?
* Ce fel de lucrare copiem/citam?
* Cat de mult vom copia?
* Ce efect ar avea ceea ce facem noi daca toata lumea ar copia asa?

Explicatiile vin mai jos in engleza, insa sigur va descurcati.

--------------------------------------------------
Note added at 9 minute (2008-04-07 21:37:46 GMT)
--------------------------------------------------

www.e-valcea.ro/ CRP-deschide-Cutia-Pandorei .html - 32k - Im Cache - Ähnliche Seiten
Selected response from:

Anca Buzatu
Austria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3utilizare permisa fara consimtamantul autoruluiAnca Buzatu
4fair use
anamaria24
4utilizare limitata fara a leza dreptul de autorAnca Nitu
4utilizare (limitată) în scopuri legitime/îndreptăţitelucca


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
utilizare permisa fara consimtamantul autorului


Explanation:
Poate si principiul utilizarii corecte

www.e-valcea.ro/ CRP-deschide-Cutia-Pandorei .html - 32k - Im Cache - Ähnliche Seiten

--------------------------------------------------
Note added at 8 minute (2008-04-07 21:36:27 GMT)
--------------------------------------------------

5.2.2 “Fair use” – utilizari permise fara consimtamantul autorului

Exista 4 factori care trebuie luati in considerare:

* Pentru ce utilizam copia/citatul?
* Ce fel de lucrare copiem/citam?
* Cat de mult vom copia?
* Ce efect ar avea ceea ce facem noi daca toata lumea ar copia asa?

Explicatiile vin mai jos in engleza, insa sigur va descurcati.

--------------------------------------------------
Note added at 9 minute (2008-04-07 21:37:46 GMT)
--------------------------------------------------

www.e-valcea.ro/ CRP-deschide-Cutia-Pandorei .html - 32k - Im Cache - Ähnliche Seiten

Anca Buzatu
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AATranslations
16 hrs
  -> Multumesc

agree  Iosif JUHASZ
17 hrs
  -> Multumesc

agree  Tradeuro Language Services
1 day10 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utilizare limitata fara a leza dreptul de autor


Explanation:
Fair use
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For fair use in trademark law, see Fair use (U.S. trademark law).
Fair use is a doctrine in United States copyright law that allows limited use of copyrighted material without requiring permission from the rights holders, such as use for scholarship or review. It provides for the legal, non-licensed citation or incorporation of copyrighted material in another author's work under a four-factor balancing test. It is based on free speech rights provided by the First Amendment to the United States Constitution. The term "fair use" is unique to the United States; a similar principle, fair dealing, exists in some other common law jurisdictions. Civil law jurisdictions have other limitations and exceptions to copyright.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fair_use
Domaine(s) : - law
intellectual property


anglais
français

fair use
usage loyal n. m.
GDt

"utilizare loiala" mi se pare cam ridicol


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utilizare (limitată) în scopuri legitime/îndreptăţite


Explanation:
Astfel că dispare necesitatea de a cere permisiunea autorului.
Pe scurt, aş spune utilizare legitimă şi, dacă este posibil, aş pune în paranteză termenul original şi/sau o explicaţie la prima apariţie.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-04-08 05:18:10 GMT)
--------------------------------------------------

Principiul utilizării legitime. Mulţumesc Ancăi şi Ancăi :-)

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 58

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fair use


Explanation:
Avand in vedere traducerea din wikipedia: În legea dreptului de autor din Statele Unite ale Americii, noţiunea de utilizare cinstită (în engleză fair use) se referă la posibilitatea de a folosi, în anumite condiţii, materiale protejate de această lege, fără să fie necesară obţinerea unei permisiuni din partea titularului drepturilor de autor. Prevederi similare apar şi în legislaţiile altor ţări.

În legislaţia americană pentru a evalua dacă utilizarea unui material protejat constituie utilizare cinstită sau nu, se au în vedere următorii patru factori:

scopul şi natura utilizării, de exemplu dacă este o utilizarea comercială sau dacă în scopuri educaţionale, fără profit;
natura materialului protejat de drepturile de autor;
cantitatea şi însemnătatea porţiunii utilizate în raport cu întreaga lucrare protejată;
efectul utilizării asupra pieţei potenţiale a lucrării protejate sau asupra valorii acesteia.


--------------------------------------------------
Note added at 1 day14 hrs (2008-04-09 12:07:59 GMT)
--------------------------------------------------

Traducerea "utilizare cinstita" am gasit-=o si pe alte siteuri. vezi google.

anamaria24
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian