KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

whistle-blower

Romanian translation: informator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:whistle-blower
Romanian translation:informator

15:48 Apr 29, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: whistle-blower
traducere text juridic
simonehora
informator
Explanation:
În lipsă de mai mult context, bănuiesc că despre asta ar fi vorba.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 12 minute (2008-04-29 16:00:59 GMT)
--------------------------------------------------

sau raportor dacă e un text UE
Selected response from:

Ioana Bostan
Grading comment
multumesc mult. voi folosi acest termen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7informator
Ioana Bostan
3 +1"ochi vigilent"
tagore
4denuntator/ delatorAnca Nitu


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
informator


Explanation:
În lipsă de mai mult context, bănuiesc că despre asta ar fi vorba.

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 12 minute (2008-04-29 16:00:59 GMT)
--------------------------------------------------

sau raportor dacă e un text UE


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Whistleblower
Ioana Bostan
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc mult. voi folosi acest termen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde
6 mins
  -> mulţumesc!

agree  lucca: Poate ar fi mai bine informant. Informator are reputaţie cam proastă. Sensul e cel care raportează sau informează (presa, autorităţile etc) despre ceva/cineva incorect dintr-o organizaţie. E din engleza americană.
16 mins
  -> :) şi eu m-am gândit la aceeaşi "reputaţie" a termenului, însă cam asta era ideea, mulţumesc!

agree  AATranslations
31 mins
  -> mulţumesc!

agree  Alice Crisan
1 hr
  -> mulţumesc!

agree  Tradeuro Language Services
2 hrs
  -> mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 day20 mins
  -> mulţumesc!

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
denuntator/ delator


Explanation:
Domaine(s) : - public administration
- work
labour relations


anglais
français

whistleblower
dénonciateur n. m.


Définition :
A person who informs on another or makes public disclosure of corruption or wrongdoing.


Sous-entrée(s) :
variante(s) graphique(s)
whistle-blower
GDT

http://dexonline.ro/search.php?cuv=denuntator
DENUNŢĂTÓR, -OÁRE, denunţători, -oare, s.m. şi f. Persoană care denunţă. – Denunţa + suf. -ător (după fr. dénonciateur).
Sursa: DEX '98 | Trimisă de dante, 20 Jul 2004 | Greşeală de tipar

DENUNŢĂTÓR s. pârâtor, (livr.) delator, sicofant, (înv.) prepuitor, vadnic, (fam. fig.) turnător. (Un ~ ordinar.)
Sursa: Sinonime | Trimisă de siveco, 4 Aug 2004 | Greşeală de tipar

denunţătór s. m., pl. denunţătóri
Sursa: Dicţionar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greşeală de tipar

DENUNŢĂT//ÓR ~oáre (~óri, ~oáre) m. şi f. Persoană care denunţă; pârâtor; delator. / a denunţa + suf. ~ător
Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greşeală de tipar

DENUNŢĂTÓR, -OÁRE s.m. şi f. Persoană care denunţă. V. delator. [< denunţa + -tor, după fr. dénonciateur].
Sursa: DN | Trimisă de LauraGellner, 1 Feb 2005 | Greşeală de tipar

DENUNŢĂTÓR, -OÁRE s. m. f. cel care face un denunţ; delator. (după fr. dénonciateur)


--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2008-04-29 16:18:16 GMT)
--------------------------------------------------

contextul ar fi esential in acest caz pt ca exista multe sinonime

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
"ochi vigilent"


Explanation:
Va propun "metafora contra metafora" si in plus "personajul" nu mai pare chiar atat de negativ (de fapt, nici nu cred ca este cazul ...)
Cu bine.

tagore
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde: nice :)
12 hrs
  -> Va multumesc ! Ma bucur ca v-a placut !