KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

appealable

Romanian translation: apelabil /recurabil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:appealable
Romanian translation:apelabil /recurabil
Entered by: Péter Tófalvi

12:47 Oct 26, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / legal
English term or phrase: appealable
O hotarare judecatoreasca de instanta intai, care poate fi atacata in instanta a doua.
Péter Tófalvi
Hungary
sentinta care poate fi atacata cu apel /apelabila
Explanation:
hotararile judecatoresti care finalizeaza judecata in prima instanta se numesc sentinte

in procedura civila si penala, calea de atac este apelul, ca regula generala - deci sentinta este apelabila

Exista si sentinte care nu pot fi atacate cu apel, ci direct cu recurs. acestea se mai numesc recurabile.

Daca documentul este legal, mai multe detalii mi-ar fi utile pentru calificare. Daca este un document general, "sentinta apelabila" este ok.


HTH
Selected response from:

Maricica W.
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8sentinta care poate fi atacata cu apel /apelabilaMaricica W.
5in prima instanta
Tehno


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
sentinta care poate fi atacata cu apel /apelabila


Explanation:
hotararile judecatoresti care finalizeaza judecata in prima instanta se numesc sentinte

in procedura civila si penala, calea de atac este apelul, ca regula generala - deci sentinta este apelabila

Exista si sentinte care nu pot fi atacate cu apel, ci direct cu recurs. acestea se mai numesc recurabile.

Daca documentul este legal, mai multe detalii mi-ar fi utile pentru calificare. Daca este un document general, "sentinta apelabila" este ok.


HTH

Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 68
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
11 mins
  -> multumesc

agree  Elvira Stoianov
1 hr
  -> multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
3 hrs
  -> multumesc

agree  Inga Murariu
21 hrs
  -> multumesc

agree  Raluca Ion
1 day6 hrs
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
1 day18 hrs
  -> multumesc

agree  gvarzaru
1 day20 hrs
  -> multumesc;

agree  Simon Charass
13 days
  -> multumesc

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
in prima instanta


Explanation:
Condamnare "in prima instanta".

Sentinta de condamnare pronuntata de prima instanta poate sa faca obiectul apelului. Atat condamnatul cat si procurorul, pot face apel împotriva sentintei primei instante.

Exemple:

Spitalul Dej are o capacitate normata de 210 locuri, din care 26 sunt rezervate pentru detinutii sanatosi care presteaza servicii pentru penitenciar... Din totalul de 182, 8 erau in arest preventiv, 9 condamnati in prima instanta, 164 de condamnati definitiv si un contravenient.

Valentin Vasilescu - condamnat in prima instanta pentru implicarea in "Tigareta II":
Vasilescu a fost condamnat, intr-o prima faza a procesului, la 8 ani de inchisoare si interzicerea unor drepturi civile, pentru complicitate la contrabanda si asociere in vederea comiterii de infractiuni.



    <a href="www.apador.org/rapoarte/speciale/p_dej_r.htm">Vizita la Spitalul Penitenciar Dej</a>
    <a href="adevarul.kappa.ro/a3259-04.html" target=Tehno1100>Condamnat in prima instanta</a>
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maricica W.: o sentinta in prima instanta poate fi apelabila, recurabila, sau definitiva si irevocabila, dupa calea de atac permisa de lege. nu e nevoie sa fie condamnare, si achitarea se pronunta tot prin sentinta.
18 hrs
  -> Da, buna observatie, eu m-am gandit la condamnare.