KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

Haeredes remotiores

Romanian translation: mostenitori lineari indirecti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Haeredes remotiores
Romanian translation:mostenitori lineari indirecti
Entered by: Luminita Fundatureanu

18:11 Feb 2, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: Haeredes remotiores
Haeredes remotiores
The kinsmen other than children or descendants.
R C
mostenitori lineari indirecti
Explanation:
nepoti, alti mostenitori decat cei lineari directi - copiii, sotul/sotia defunctului(ei)

haeredes proximi - mostenitor linear direct
haeredes remotiores - mostenitor linear indirect
Selected response from:

Luminita Fundatureanu
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1mostenitori lineari indirecti
Luminita Fundatureanu
4mostenitori cl II III si IV ( ascendenti si colaterali)Anca Nitu


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
haeredes remotiores
mostenitori lineari indirecti


Explanation:
nepoti, alti mostenitori decat cei lineari directi - copiii, sotul/sotia defunctului(ei)

haeredes proximi - mostenitor linear direct
haeredes remotiores - mostenitor linear indirect

Luminita Fundatureanu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 27
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Huiban
14 hrs
  -> Multumesc Ioana.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
haeredes remotiores
mostenitori cl II III si IV ( ascendenti si colaterali)


Explanation:
HAEREDES REMOTIORES. The kinsmen other than children or descendants; Dalr. Feud. Pr. 110; Spellm. Remains.

A Law Dictionary, Adapted to the Constitution and Laws of the United States. By John Bouvier. Published 1856.
Regulament Intern - Model si Ghid complet
82 pagini, 467 note explicative - 89 lei (fara TVA)


CONTRACTE
Modele
130+
FISA POSTULUI
Modele
170+
PLAN DE AFACERI
- model iulie 2007 -
131 pagini




Dictionar online
Dictionar juridic
Rubinian

--------------------------------------------------------------------------------


A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X W Y Z

Cauta in dictionar








Clase de mostenitori




Pentru a nu chema la mostenire deodata toate rudele defunctului, legea le imparte in patru clase de mostenitori, fiecare clasa avand prioritate fata de clasele urmatoare, pe care le inlatura de la mostenire.

Aceste clase sunt:

1. Clasa I (Clasa descendentilor) este alcatuita din copii defunctului si descendentii lor (la infinit), indiferent de sex, fie ca provin din casatorie (din aceeasi casatorie sau din casatorii diferite), fie din afara casatoriei (dar cu filiatia legal stabilita), sau prin adoptie ori infiere.

Descendentii inlatura de la mostenire pe oricare dintre mostenitorii din clasele urmatoare, care nu pot veni in concurs cu ei.

Descendentii sunt mostenitori rezervatari si sezinari; ei sunt obligati la raportul donatiilor primite in timpul vietii de la defunct si al legatelor testatemntare; ei pot veni la mostenire fie in nume propriu, fie prin reprezentare (vezi Reprezentare succesorala).

2. Clasa a II-a cuprinde, laolalta, ascendentii privilegiati si colateralii privilegiati ai defunctului, care vin la mostenire in lipsa descendentilor, fie singuri, fie in concurs cu sotul supravietuitor.

Ascendentii privilegiati sunt parintii, adica mama defunctului si tatal lui din casatorie (se considera ca si tatal din afara casatoriei, daca paternitatea este legal stabilita - prin recunoastere sau prin hotarare judecatoreasca - are vocatie la mostenirea copilului sau; si parintii infietori au vocatie la succesiunea infiatului, indiferent daca infierea a fost cu efecte depline sau restranse).

Ascendentii privilegiati sunt mostenitori rezervatari si sezinari; ei vin la mostenire numai in nume propriu (nu pe cale de reprezentare succesorala).

Colateralii privilegiati sunt fratii si surorile defunctului (din casatorie - sau din casatorii diferite -, din afara casatoriei si din infiere), precum si descendentii din frati si surori, care vin la mostenire prin reprezentare (cand parintele lor indreptatit la mostenire - frate cu defunctul - este predecedat).

Colateralii privilegiati nu sunt nici rezervatari si nici sezinari. Ei vin la mostenire in nume propriu, iar in locul celor predecedati vin la mostenire descendentii lor, prin reprezentare.

3. Clasa a III-a este repreezntata de clasa ascendentilor ordinari, ci cuprinde pe bunicii, strabunicii si stra-strabunicii defunctului, indiferent daca filiatia intre ei este din casatorie, din afara casatoriei sau din adoptie.

Ascendentii ordinari nu sunt mostenitori rezervatari, dar ei sunt sezinari; ei pot veni la mostenire numai in nume propriu.

4. Clasa a IV-a este clasa colateralilor ordinari, si cuprinde pe unchii, matusele si verii primari si defunctului, fie din casatorie, fie din afara casatoriei sau din infierea cu efecte depline, precum si pe fratii si surorile oricaruia dintre bunicii defunctului, adica toate rudele colaterale pana la gradul IV inclusiv.

Colateralii ordinari pot veni la mostenire numai in nume propriu si ei nu sunt nici rezervatari, nici sezinari

http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3902


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247