KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

harmless error

Romanian translation: Eroare/greseala lipsita de consecinte/nesemnificativa/inofensiva


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:harmless error
Romanian translation:Eroare/greseala lipsita de consecinte/nesemnificativa/inofensiva
Entered by: Mihaela Ghiuzeli

18:54 Feb 2, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: harmless error
An error committed during a trial that was corrected or was not serious enough to affect the outcome of a trial and therefore was not sufficiently harmful (prejudicial) to be reversed on appeal.
R C
Eroare/greseala lipsita de consecinte/nesemnificativa/inofensiva
Explanation:
.....

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-02-02 18:59:08 GMT)
--------------------------------------------------

"fara importanta"

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-02-02 19:02:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ideea este ca a fost facuta fara intentie.
Selected response from:

Mihaela Ghiuzeli
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +9Eroare/greseala lipsita de consecinte/nesemnificativa/inofensiva
Mihaela Ghiuzeli
3 +1eroare materialăGeorgiana Vasilescu
Summary of reference entries provided
eroare materiala fara consecinte asupra verdictuluiAnca Nitu

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +9
Eroare/greseala lipsita de consecinte/nesemnificativa/inofensiva


Explanation:
.....

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-02-02 18:59:08 GMT)
--------------------------------------------------

"fara importanta"

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-02-02 19:02:18 GMT)
--------------------------------------------------

Ideea este ca a fost facuta fara intentie.

Mihaela Ghiuzeli
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
1 min
  -> Multumesc Lucian !

agree  Ana Andronache
4 mins
  -> Multumesc Ana ! "Walks like a duck, talks like a duck..." nu vad de ce am complica lucrurile.

agree  Sigina
26 mins
  -> Multumesc Sigina !

agree  Denise Idel
1 hr
  -> Multumesc Denise !

agree  RODICA CIOBANU
3 hrs
  -> Multumesc Rodica !

agree  xxxM&T
6 hrs
  -> Multumesc Mihaela !

agree  Ioana Huiban
14 hrs
  -> Multumesc Ioana !

agree  Iosif JUHASZ
20 hrs
  -> Multumesc Iosif !

agree  liviu roth: nevinovata
1 day9 hrs
  -> Nevinonvata; multumesc Liviu !

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
eroare materială


Explanation:
O altă idee. Nu ştiu dacă şi bună :)

Eroare materiala


Greseli existente in acte procedurale intocmite de organul de urmarire penala sau instanta de judecata. Erorile materiale evidente din cuprinsul unui act procedural se indreapta de insusi organul de urmarire penala sau de instanta de judecata care a intocmit actul, la cererea celui interesat ori din oficiu.

In vederea indreptarii erorii, partile pot fi chemate spre a da lamuriri.

Despre indreptarea efectuata, organul de urmarire penala sau instanta de judecata, dupa caz, intocmeste un proces-verbal sau o incheiere, facandu-se mentiune si la sfarsitul actului corectat.

Cf. Rubinian

Georgiana Vasilescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: o idee foarte buna cu adaugiri mai jos :)
1 hr
  -> Multumesc frumos :)




Reference comments


1 hr
Reference: eroare materiala fara consecinte asupra verdictului

Reference information:
Harmless error
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
This article does not cite any references or sources. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unverifiable material may be challenged and removed. (January 2007)

A harmless error is a ruling by a trial judge that, although clearly mistaken, does not meet the burden for a losing party to reverse the original decision of the trier of fact on appeal, or to warrant a new trial. Harmless error is easiest to understand in an evidentiary context. Evidentiary errors are subject to harmless error analysis, under Federal Rule of Evidence 103(a) ("Error may not be predicated upon a ruling which admits or excludes evidence unless a substantial right of the party is affected.")[1]. The general burden when arguing that evidence was improperly excluded or included is to show that the proper ruling by the trial judge may have, on the balance of probabilities, resulted in the opposite determination of fact.
http://en.wikipedia.org/wiki/Harmless_error
http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/Harmless Error


http://cfr.vlex.com/vid/19702527

din defintie se intelege ca e o eroare de "hartogarie" mai degraba decat o eroare judiciara
erorile fiind de 2 feluri : judiciare si materiale
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/1720/Eroare_materiala
accentul e pe faptul ca nu duce la recurs , rejudecare etc...

Anca Nitu
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247