KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

unsound mind

Romanian translation: nu se află în deplinătatea facultăţilor mintale


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unsound mind
Romanian translation:nu se află în deplinătatea facultăţilor mintale
Entered by: Sasori

09:49 Feb 11, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
English term or phrase: unsound mind
in the context:"The office of Director shall be vacated if the Director becomes of unsound mind"
eneralu
Romania
nu se află în deplinătatea facultăţilor mintale
Explanation:
.
Selected response from:

Sasori
Romania
Grading comment
acesta traducere se potriveste foarte bine in contextul dat.
multumesc frumos,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9nu se află în deplinătatea facultăţilor mintaleSasori
4 +2minte nesanatoasa( nu mai este in toate facultatile mintale)RODICA CIOBANU
5debil mintal/slab de minte
Nina Iordache
4incompetent din punct de vedere psihic/mintal
Natalia Conovca
4dezechilibru mental; boală psihică
Adde
4dezechilibrat mintal, dereglare psihica, a fi bolnav psihic
Natalia Conovca


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
minte nesanatoasa( nu mai este in toate facultatile mintale)


Explanation:
opusul termenului sound mind

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Addriana: nu mai este in toate facultatile mintale
1 min

agree  anamaria bulgariu
7 mins
  -> multumesc Anamaria

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
nu se află în deplinătatea facultăţilor mintale


Explanation:
.

Sasori
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
acesta traducere se potriveste foarte bine in contextul dat.
multumesc frumos,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Florin Ular: asta ar fi formularea corectă
17 mins

agree  Carmen Balan
21 mins

agree  Vera Costea
1 hr

agree  Ada Jones
2 hrs

agree  Ciprian - Vasile Popescu
2 hrs

agree  Mihaela Ghiuzeli
3 hrs

agree  Iosif JUHASZ
5 hrs

agree  Anca Nitu
8 hrs

agree  Nina Iordache
8 days

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dezechilibru mental; boală psihică


Explanation:
... este eliberat din funcție în caz de dezechilibru mental sau ca mai jos:

b) cand sufera de o boala psihica, care il impiedica sa-si exercite functia in mod corespunzator.
http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_12034/p_6/7.html

Ceva asemănător:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/law_general/24...

of unsound mind dezechilibrat mintal
of unsound mind bolnav mintal
http://hallo.ro/search.do?l=&d=en&query=unsound

Adde
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
debil mintal/slab de minte


Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=mintal

am mai avea si conform GDT: faible d'esprit

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2009-02-11 10:10:19 GMT)
--------------------------------------------------

am oferit traducerea pentru "Of unsound mind"

daca totusi se prefera substantivul, atunci:

alienatie mintala

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 116

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dezechilibrat mintal, dereglare psihica, a fi bolnav psihic


Explanation:
http://hallo.ro/search.do?l=&d=en&query=unsound

--------------------------------------------------
Note added at 35 minute (2009-02-11 10:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

In context cred ca s-ar potrivi expresia>

...daca direcorul devine incompetent din punct de vedere psihic.

Natalia Conovca
Moldova
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
incompetent din punct de vedere psihic/mintal


Explanation:
Adaug aceasta expresie, ce cred ca e adecvata contextului

Natalia Conovca
Moldova
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian