KudoZ home » English to Romanian » Law (general)

Government

Romanian translation: administratie publica (centrala)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Government
Romanian translation:administratie publica (centrala)
Entered by: eneralu

08:12 Feb 17, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / law
English term or phrase: Government
in the context :"...to enter into and execute any agreement with any Government or Authority" eu m-am gandit la Autoritate Guvernamentala
eneralu
Romania
administratie publica (centrala)
Explanation:
In acest context nu as opta pentru substantivul autoritate, din moment ce government este urmat chiar de authority. Se face distinctie, deci, intre administratia publica centrala si alte autoritati publice.
Selected response from:

Ana Andronache
Belgium
Grading comment
Multumesc frumos pentru explicatie!\
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2administratie publica (centrala)
Ana Andronache
5guvern ( sau guvernamant- functie de context)Anca Nitu
3 +2(orice) autoritate publica
Oana Moisuc


Discussion entries: 3





  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
government
administratie publica (centrala)


Explanation:
In acest context nu as opta pentru substantivul autoritate, din moment ce government este urmat chiar de authority. Se face distinctie, deci, intre administratia publica centrala si alte autoritati publice.

Ana Andronache
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc frumos pentru explicatie!\

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carmen Balan
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  RODICA CIOBANU
7 hrs
  -> Mulţumesc!

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
government
(orice) autoritate publica


Explanation:
Guvernul este una dintre autoritatile publice existente...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-17 09:42:54 GMT)
--------------------------------------------------

Nu stiu daca explicatia mea a fost destul de precisa, dar citind raspunsul Anei Andronache, am hotarat sa precizez :

"any Government or Authority" = (orice) autoritate publica ("Authority" nu se mai traduce inca o data)

Oana Moisuc
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ada Jones
15 mins
  -> Multumesc, Ada.

agree  RODICA CIOBANU
7 hrs
  -> Multumesc, Rodica.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
government
guvern ( sau guvernamant- functie de context)


Explanation:
**********not for points*********

raspunsul se gaseste in orice dictionar:)

Domaine(s) : - administration publique
- politique


anglais
français

government
gouvernement n. m.
GDT
http://www.dictionarromanenglez.ro/en/dictionary/guvern%25C4...
http://www.dexro.ro/definitii/guvernământ
GUVÉRN, guverne, s.n. Organ de stat care exercită puterea executivă; cabinet, consiliu de miniştri. – Din guverna (derivat regresiv).
guvernul reprezinta suma institutiilor care sunt puterea executive dintr- o tara :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 247




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Anca Nitu