KudoZ home » English to Romanian » Law/Patents

right of way (easement)

Romanian translation: drept de trecere


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:right of way
Romanian translation:drept de trecere
Entered by: Péter Tófalvi

10:08 Aug 27, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents / drept
English term or phrase: right of way (easement)
Cand cineva are drept de folosinta asupra unui drum, obiect etc. aflat in proprietateta altuia.
Péter Tófalvi
Hungary
drept de trecere
Explanation:
cod Civil 616 si urm. Astfel, de va fi un drept de trecere toti devalmasii vor fi indatorati a-l exercita prin acelasi loc (daca de ex. un teren privat blocheaza accesul la drumul principal, proprietarul este obligat sa acorde drept de trecere.
Drept de trecere pe teritoriul unei tari acordat trupelor straine.
drept de trecere a unor nave prin de ex. stramtori - Suez, sau inaintea altora
1.The privilege of someone to pass over land belonging to someone else
2.The right of one vehicle or vessel to take precedence over another
3.The passage consisting of a path or strip of land over which someone has the legal right to pass


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 22:56:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Locatie de gestiune se spune ADMINISTRATION RENT si e cu totul altceva
Selected response from:

Tudor Soiman
Grading comment
Multam frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5drept de trecereTudor Soiman
3 +1drept de tranzitare
Cristina Moldovan do Amaral
3 -1locatie de gestiune
spencer


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
locatie de gestiune


Explanation:
se foloseste mai ales la imobile

spencer
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  costinro: locatie de gestiune = property management, administration rent nu prea se poate pe englezeste!
1 day23 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drept de tranzitare


Explanation:
drept de trecere
(in cazul unui drum)
Aceştia aveau drept de tranzitare. De aceea, un autobuz a şi tranzitat. În acelaşi timp, ştiam că destinaţia lor este frontiera bulgaro-turcă. În acest context, fusesem avizaţi de Bulgaria, în mod oficial, că nu va permite acest tranzit. Este dreptul suveran al statului bulgar.
http://www.psd.ro/presa/confdepresa/200203/conf-020320-psd-p...
In cazul unui imobil, cred ca primul raspuns este corect.

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corin: sau "drept de tranzit"?
21 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
drept de trecere


Explanation:
cod Civil 616 si urm. Astfel, de va fi un drept de trecere toti devalmasii vor fi indatorati a-l exercita prin acelasi loc (daca de ex. un teren privat blocheaza accesul la drumul principal, proprietarul este obligat sa acorde drept de trecere.
Drept de trecere pe teritoriul unei tari acordat trupelor straine.
drept de trecere a unor nave prin de ex. stramtori - Suez, sau inaintea altora
1.The privilege of someone to pass over land belonging to someone else
2.The right of one vehicle or vessel to take precedence over another
3.The passage consisting of a path or strip of land over which someone has the legal right to pass


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-27 22:56:27 (GMT)
--------------------------------------------------

Locatie de gestiune se spune ADMINISTRATION RENT si e cu totul altceva

Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 383
Grading comment
Multam frumos!