KudoZ home » English to Romanian » Law/Patents

superintendent

Romanian translation: superintendent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:superintendent
Romanian translation:superintendent
Entered by: Gabrielle Weatherhead

23:39 Jul 2, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: superintendent
E un grad superior in politie in Marea Britanie si Irlanda.
nu sunt sigura daca [Inspector general] merge.
Toate sugestiile sunt binevenite!
Gabrielle Weatherhead
United Kingdom
superintendent
Explanation:
Cred ca ar trebui lasat ca atare, mai ales ca l-am gasit si intr-un site al politiei, intr-un articol despre politia australiana

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 41 mins (2003-07-03 02:21:04 GMT)
--------------------------------------------------

Gradele in Politia din Australia:


1. Comisar 2. Comisar adjunct 3. Comisar asistent 4. Comandant 5. Sef Superintendent 6. Sef inspector 7. Inspector 8. Sergent senior 9. Sergent 10. Senior constable primul grad 11. Senior constable 12. Constable primul grad

Din moment ce deja exista \"inspector\" nu vad cum am putea traduce superintendent tot prin \"inspector\", desi ar fi foarte comod..

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2003-07-03 02:23:43 GMT)
--------------------------------------------------

Apropierea Sarbatorilor de iarna, când traficul rutier ajunge la valori extrem de ridicate, precum si sezonul de iarna, însemnând vizibilitate redusa si drumuri alunecoase, impun cu necesitate adoptarea unor astfel de masuri - declara domnul Jay Hope.Domnia sa mai adauga faptul ca în Ontario sunt 7,5 milioane de conducatori auto si 6,6 milioane de vehicule înregistrate. O treime dintre acestea se afla numai în Toronto. Si ca o statistica ”rece”, superintendentul declara ca într-un sfert din totalul accidentelor rutiere sunt implicate vehicule cu defectiuni tehnice si cu an de fabricatie anterior lui 1988. Deci, atentie la frâne, parbrize, stergatoare, cauciucuri, tobe si câte altele.

Un alt exemplu in care se foloseste superintendent
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
Multumesc pentru promptitudine! se dovedeste destul de greu sa echivalam gradele unui serviviu de politie strain cu cel romanesc :-)
Andrei, iti multumesc in mod deosebit pentru ajutor cu amanuntele aditionale.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2superintendent
Cristina Moldovan do Amaral
2superintendent
Andrei Albu


Discussion entries: 1





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
superintendent


Explanation:
Cred ca ar trebui lasat ca atare, mai ales ca l-am gasit si intr-un site al politiei, intr-un articol despre politia australiana

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 41 mins (2003-07-03 02:21:04 GMT)
--------------------------------------------------

Gradele in Politia din Australia:


1. Comisar 2. Comisar adjunct 3. Comisar asistent 4. Comandant 5. Sef Superintendent 6. Sef inspector 7. Inspector 8. Sergent senior 9. Sergent 10. Senior constable primul grad 11. Senior constable 12. Constable primul grad

Din moment ce deja exista \"inspector\" nu vad cum am putea traduce superintendent tot prin \"inspector\", desi ar fi foarte comod..

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2003-07-03 02:23:43 GMT)
--------------------------------------------------

Apropierea Sarbatorilor de iarna, când traficul rutier ajunge la valori extrem de ridicate, precum si sezonul de iarna, însemnând vizibilitate redusa si drumuri alunecoase, impun cu necesitate adoptarea unor astfel de masuri - declara domnul Jay Hope.Domnia sa mai adauga faptul ca în Ontario sunt 7,5 milioane de conducatori auto si 6,6 milioane de vehicule înregistrate. O treime dintre acestea se afla numai în Toronto. Si ca o statistica ”rece”, superintendentul declara ca într-un sfert din totalul accidentelor rutiere sunt implicate vehicule cu defectiuni tehnice si cu an de fabricatie anterior lui 1988. Deci, atentie la frâne, parbrize, stergatoare, cauciucuri, tobe si câte altele.

Un alt exemplu in care se foloseste superintendent


    Reference: http://h40056.www4.hp.com/comunicate/oct/initiativa_hp_micro...
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515
Grading comment
Multumesc pentru promptitudine! se dovedeste destul de greu sa echivalam gradele unui serviviu de politie strain cu cel romanesc :-)
Andrei, iti multumesc in mod deosebit pentru ajutor cu amanuntele aditionale.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
9 hrs
  -> multumesc, Andrei

agree  Anca Nitu: ok, m-am lamurit acum despre ce e vorba. poate ar fi bine sa-i zica " superintendent de politie" - mai explicativ
15 hrs
  -> multumesc, Anca

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
superintendent


Explanation:
sunt de acord cu raspunsul anterior. daca, totusi, vrei sa dai neaparat un echivalent conform gradelor existente actualmente in politia romana, iata-le mai jos. Doar sa-l alegi pe cel care ti se pare ca se potriveste mai bine. Succes!

echivalarea vechilor grade cu cele noi: sublocotenentul va deveni subinspector, locotenentul - inspector, capitanul - inspector principal, maiorul - subcomisar, locotenent-colonelul - comisar- sef, colonelul Đ comisar-sef, iar generalii vor deveni chestori.

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777