KudoZ home » English to Romanian » Linguistics

pinyin

Romanian translation: pinyin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pinyin
Romanian translation:pinyin
Entered by: cameliaim

11:23 Mar 18, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Linguistics
English term or phrase: pinyin
Try using pinyin for ...

este vorba de http://en.wikipedia.org/wiki/Pinyin

Multumesc pt ajutor
László Budai
pinyin
Explanation:
"Pinyin este un sistem de romanizare a Mandarinei Standarde, varianta standardă a limbii chineze. Adică, pinyin-ul este folosit pentru a transcrie caracterele chinezeşti în literele alfabetului latin. Cea mai folosită variantă de pinyin este numită Hanyu Pinyin (汉语拼音), care este cunoscută şi sub numele de Schema alfabetului chinezesc fonetic). Hanyu Pinyin a fost aprobată în 1958 şi adoptată în 1979 de guvernul Republicii Populare Chineze, înlocuind alte sisteme de romanizare şi transcriere precum Wade-Giles (1859). Deasemnea, Hanyu Pinyin a fost adoptată de Organizaţia Internaţională pentru Standardizare în 1979, fiind standardul mondial pentru romanizarea limbii chineze moderne." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Pinyin)

http://www.netencyclo.com/ro/Pinyin

Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment
Multumesc tuturor pt ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Pinyin
David Wright
4 +2chineza transliterată (pinyin)
Valentin Cirdei
3 +2pinyincameliaim


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Pinyin


Explanation:
.


    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Pinyin
David Wright
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
3 hrs
  -> Mulţumesc, Bogdan.

agree  xxxpanbanisha
8 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Anca Nitu
13 hrs
  -> Mulţumesc

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pinyin


Explanation:
"Pinyin este un sistem de romanizare a Mandarinei Standarde, varianta standardă a limbii chineze. Adică, pinyin-ul este folosit pentru a transcrie caracterele chinezeşti în literele alfabetului latin. Cea mai folosită variantă de pinyin este numită Hanyu Pinyin (汉语拼音), care este cunoscută şi sub numele de Schema alfabetului chinezesc fonetic). Hanyu Pinyin a fost aprobată în 1958 şi adoptată în 1979 de guvernul Republicii Populare Chineze, înlocuind alte sisteme de romanizare şi transcriere precum Wade-Giles (1859). Deasemnea, Hanyu Pinyin a fost adoptată de Organizaţia Internaţională pentru Standardizare în 1979, fiind standardul mondial pentru romanizarea limbii chineze moderne." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Pinyin)

http://www.netencyclo.com/ro/Pinyin



cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc tuturor pt ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxpanbanisha
8 hrs
  -> multumesc :)

agree  Anca Nitu
13 hrs
  -> multumesc :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
chineza transliterată (pinyin)


Explanation:
Cu explicaţia din paranteză.

Chinese Pinyin transliteration and tones
Pinyin transliteration of Chinese, Chinese tones, Chinese characters.
www.universalist.worldonline.co.uk/chinese/transliteration....

A TRANSLITER//Á ~éz tranz. (scrieri) A trece dintr-un tip de alfabet în altul. (DEX)

Valentin Cirdei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Stanescu
8 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Cristina Moldovan do Amaral
12 hrs