KudoZ home » English to Romanian » Livestock / Animal Husbandry

hot walker

Romanian translation: îngrijitor cai


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hot walker
Romanian translation:îngrijitor cai
Entered by: Raluca Mot

23:33 Mar 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry / hipism
English term or phrase: hot walker
Definitions of hot walker on the Web:

* A stable hand who leads a horse around the shed row or walking ring in the "cooling out" process following a race or a workout. Walking hots is usually the first job given a novice stable employee.
www.oaklawn.com/first-timers/words.asp

* Stable hand or machine which walks a horse while it cools.
www.arabianracing.org/Getting_Started/Terms4.asp

* Person who walks horses to cool them out after exercise or racing.
www.runhorse.com/popular_horse_racing_terms.htm

Există oare vreun termen specific în limba română?

Context:
When you get tired of school, we could always use a good hot walker at the club.

Mulţumesc
Bogdan Honciuc
Romania
îngrijitor cai
Explanation:
Folosindu-mă de linkul sugerat de Emina, secţiunea Îngrijitor Animale de Serviciu, aş propune această traducere. Acolo la un moment dat se menţionează între îndatoriri scoaterea animalelor pentru exerciţii zilnice.

Pentru herghelegiu am o singură nemulţumire:apare în nomenclator în categoria muncilor calificate în agricultură şi cred că nu e cazul în acest context.
Selected response from:

Raluca Mot
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1îngrijitor cai
Raluca Mot
4herghelegiu
Emina Popovici
4ajutor jocheu
Antonia Toth
4jockeu de liniştirelucca
3(avem nevoie de) un băiat la grajduriIrina Stanescu


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jockeu de liniştire


Explanation:
Ştiu că nu e un jockeu, dar nu cred că merge băiat sau plimbător sau altceva. Poate antrenor?

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Raluca Mot: singura problemă e că formula ca atare nu o găseşti nicăieri pe internet/right:)
8 mins
  -> Acum o găseşti, nu? ;-)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
îngrijitor cai


Explanation:
Folosindu-mă de linkul sugerat de Emina, secţiunea Îngrijitor Animale de Serviciu, aş propune această traducere. Acolo la un moment dat se menţionează între îndatoriri scoaterea animalelor pentru exerciţii zilnice.

Pentru herghelegiu am o singură nemulţumire:apare în nomenclator în categoria muncilor calificate în agricultură şi cred că nu e cazul în acest context.

Raluca Mot
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emina Popovici: da, si asta suna bine
4 hrs
  -> mulţumesc!

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ajutor jocheu


Explanation:
din context

--------------------------------------------------
Note added at 9 ore (2007-03-22 09:12:09 GMT)
--------------------------------------------------

aici apare termenul de "ajutor",

http://canada.gc.ca/cgi-bin/termium.pl?lang=e&stt=&op=&kl=&t...


mai ales că se pare că este un fel de ucenic, care prima dată ajută şi apoi participă la curse

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
herghelegiu


Explanation:
Asa i-as spune eu, mai ales pentru a sublinia faptul ca job-ul presupune munca cu caii. Grajdurile pot fi si de vite :-)

Vezi si link-ul. Sper sa ajute.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-03-22 12:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

Nu presupune calificare, in link-ul gasit de mine se spune ca munca asta se invata pe parcurs. Dar trebuie o oarecare inclinatie, presupun...tocmai de aceea si in contextul dat in engleza se mentioneaza "a good hot walker". Desigur se refera la acel "ceva" pe care trebuie sa-l detina o persoana pentru a lucra cu animale precum cai, caini, etc.
Sunt de acord si cu "ingrijitor" si m-am gandit si eu la varianta asta, dar parca imi sugereaza totusi o munca mai de jos...Daca as avea cal de curse nu l-as da la incalzire unui ingrijitor...e o nuanta mica de sens aici si de aceea am ales "herghelegiu" :-)


    Reference: http://www.go.ise.ro/pribuzn/217.htm
Emina Popovici
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(avem nevoie de) un băiat la grajduri


Explanation:
Cam aşa aş zice eu...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-22 01:23:19 GMT)
--------------------------------------------------

Sau grăjdar, la modul generic, că ăla curăţă grajdurile, plimbă caii şi face cam tot ce se poate face prin zonă, fără să fie cu adevărat calificat, uneori.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2007-03-26 13:19:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:)

Irina Stanescu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: şi dacă e fată? ;)