KudoZ home » English to Romanian » Management

Process excellence

Romanian translation: excelenţă operaţională


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Process excellence
Romanian translation:excelenţă operaţională
Entered by: micawber_7

17:48 Mar 7, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Management
English term or phrase: Process excellence
Din pacate nu exista context - termanul face parte dintr-o lista de concepte si ar trebui tradus, im mod ideal, cat mai concis posibil. Clientul defineste termenul dupa cum urmeaza:

"Process excellence" (what type of process?) ...AS IN "EXCELLENT WAY OF DOING THINGS", LIKE FOLLOWING A RECIPE EXACTLY.
micawber_7
excelenţă operaţională
Explanation:
Excelenta operationala este o provocare pentru companii. Termenul se refera la crearea de procese excelente, flexibile, de-a lungul lantului prin care se adauga valoare (supply chain), structuri best-practice de la achizitii pana la productie, sau distributie, si in final pana la client.

http://facultate.regielive.ro/referate/management/excelenta_...
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Multumesc - pare de departe cea mai succinta si totodata potrivita traducere.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2excelenţa procesului
cornelia mincu
4 +1proceduri perfecte/ proceduri (operationale/ de management) (perfect) puse la punctAnca Nitu
3 +1excelenţă operaţională
Antonia Toth
3eficienta si eficacitate procesuale
Mihaela Ghiuzeli


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
process excellence
excelenţă operaţională


Explanation:
Excelenta operationala este o provocare pentru companii. Termenul se refera la crearea de procese excelente, flexibile, de-a lungul lantului prin care se adauga valoare (supply chain), structuri best-practice de la achizitii pana la productie, sau distributie, si in final pana la client.

http://facultate.regielive.ro/referate/management/excelenta_...

Antonia Toth
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc - pare de departe cea mai succinta si totodata potrivita traducere.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
22 hrs
  -> Mulţumesc!

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
process excellence
excelenţa procesului


Explanation:
sau excelenţa procedeului

cornelia mincu
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
51 mins
  -> multumesc!

agree  Andrei Ersek
9 hrs
  -> multumesc!

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
process excellence
proceduri perfecte/ proceduri (operationale/ de management) (perfect) puse la punct


Explanation:
Domaine(s) : - management
operations and production management
administrative and technical organization


anglais
français

process
processus n. m.
GDT

e de fapt "procedura"
se zice "follow process" care e o lista lunga sau scurta de actiuni care trebuie intreprinse intr-un anume caz

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Manole
44 mins
  -> multumesc

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
process excellence
eficienta si eficacitate procesuale


Explanation:
o alta sugestie.
Process excellence can be as simple as efficiency and effectiveness in processes. To quote the late management guru Peter F. Drucker, "Efficiency is doing things right; effectiveness is doing the right things." In a service process such as a help desk, for example, process efficiency may be a measurement of how long it took for someone to resolve the issue from the time a trouble ticket was opened. Process effectiveness would be how well the problem was solved and/or customer satisfaction measurements. While outlining the 10 ways process excellence impacts CPM, you can clearly see the role of process efficiency and effectiveness measurements

Mihaela Ghiuzeli
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 10