KudoZ home » English to Romanian » Management

below-the-line costs

Romanian translation: cheltuieli extraordinare/exceptionale


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:below-the-line costs
Romanian translation:cheltuieli extraordinare/exceptionale
Entered by: Dana Elencu

15:22 Feb 19, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Management / contabilitatea costurilor
English term or phrase: below-the-line costs
Below-the-line costs = a collective name for the various allowances that are added once a total basic cost estimate has been made. Such costs typically include allowances for cost escalation, exchange rate fluctuations, contingencies and provisional cost items.
Dana Elencu
Romania
cheltuieli extraordinare/exceptionale
Explanation:
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=4042
Selected response from:

Oana Moisuc
France
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +8cheltuieli extraordinare/exceptionale
Oana Moisuc
4costuri sub linia (de profit, de exemplu)Mihaela Balta
3alte cheltuieliWord_Wise
3cheltuieli de promovare si administrare
Radu DANAILA
2costuri sub linie / alte costuri
Andreea Sepi
Summary of reference entries provided
cheltuieli extraordinare ( in industria filmului)Anca Nitu

Discussion entries: 5





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
costuri sub linie / alte costuri


Explanation:
o idee, nu stiu daca-i buna.

Andreea Sepi
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish

17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +8
cheltuieli extraordinare/exceptionale


Explanation:
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=4042

Oana Moisuc
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ada Jones
9 mins
  -> Multumesc, Ada.

agree  Word_Wise: agree. e mai exact termenul.
19 mins
  -> Multumesc.

agree  Anca Nitu
2 hrs
  -> Multumesc, Anca.

agree  cristina48
3 hrs
  -> Multumesc, Cristina.

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs
  -> Multumesc, Rodica.

agree  Iosif JUHASZ
19 hrs
  -> Multumesc, Iosif.

agree  Ciprian - Vasile Popescu
23 hrs
  -> Multumesc!

agree  Tradeuro Language Services
3 days15 hrs
  -> Multumesc!

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cheltuieli de promovare si administrare


Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2009-02-19 15:35:24 GMT)
--------------------------------------------------

Referinte:

http://www.journeysbelowtheline.com/24/meaning.htm

http://www.fivesprockets.com/resources/?q=content/below-line

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2009-02-19 15:40:16 GMT)
--------------------------------------------------

... si inca ...

http://www.answers.com/topic/below-the-line-cost

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2009-02-19 15:42:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Below_the_line_(filmmaking)

Radu DANAILA
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andreea Sepi: in contextul acesta nu pare a avea legatura cu promovarea - eventual cu administrarea -s unt mai degraba provizioane pentru deprecierea cursului de schimb, etc...
4 mins
  -> multumesc - cred ca sunt utile link-urile postate de mine; in plus, e util si GDT: http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index102...

neutral  Word_Wise: da, e folosit si in filmmaking, cu un sens diferit de cel din contabilitate. Off, contabilitatea asta ...
35 mins
  -> asa e ...

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
alte cheltuieli


Explanation:
below-the-line costs = inregistrari contabile sub linie reprezentand distribuirea profitului sau sursa fondului pentru acoperirea pierderilor ; in contabilitatea nationala, tranzactii privind capitalul si nu beneficiile

Word_Wise
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
costuri sub linia (de profit, de exemplu)


Explanation:
Sunt costuri care sunt deductibile la calcularea profitului unei filiale. Spre exemplu atunci cand firma mama "deduce" cheltuielile cu chiria ale unei filiale dintr-o alta tara. Cand filiala calculeaza profitul care trebuie raportat firmei mama, aceaste cheltuieli sub linie nu sunt incluse in cheltuielile operationale.

Mihaela Balta
Native speaker of: Romanian




Reference comments


3 hrs
Reference: cheltuieli extraordinare ( in industria filmului)

Reference information:
extraordinare spre a le deosebi de cele ordinare
amandoua expresiile sunt "neaos" contabile si utilizate curent :)
http://www.economica.md/dictionar-economic/cheltuieli-bugeta...
Joi, 01 Ianuarie 2009 14:12

Cheltuieli bugetare
Se clasifica in ordinare si extraordinare, cheltuieli curente si de capital. Principalele lor destinatii sunt: cheltuieli pentru actiuni socio-culturale; cheltuieli pentru actiuni economice (investitii).


Domaine(s) : - comptabilité
comptabilité financière


anglais
français

extraordinary item
élément extraordinaire



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
below-the-line item

Note(s) :
Compare to: unusual item.
See also: income from continuing operations, intraperiod tax allocation, non-recurring.
Technical references: FASB - APB 30; IASB - IAS 8; ICCA - 3480.
This article is from the Dictionnaire de la comptabilité et de la gestion financière, version 1.2, copied under license.

Accounting term for production costs incurred for equipment, props, special effects, rentals, location fees, and anything else of a technical nature needed for a specific commercial shoot. This also includes any insurance or taxes that must be paid as a result of the production requirements of the commercial. See also above-the-line cost.
http://www.answers.com/topic/below-the-line-cost

Anca Nitu
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36