KudoZ home » English to Romanian » Marketing

greedy heuristics

Romanian translation: euristica de tip 'greedy'


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:greedy heuristics
Romanian translation:euristica de tip 'greedy'
Entered by: Irina Schwab

00:03 Apr 1, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: greedy heuristics
Due to the complexity of the problem, solution optimality is not the goal. In the case of Cohen et al. (1990), a greedy heuristic is used for parts allocation. Greedy heuristics appear to be a reasonable approach as they are optimal for simpler, single echelon, linear setup versions of the same problem.
Irina Schwab
United Kingdom
euristică de tip "greedy"
Explanation:
Varianta de raspuns este valabila mai mult pentru programare. Am cautat dupa greedy in paginile romanesti si am gasit ca este folosit, dar mai mult pentru programare

... de recunoa$tere a scrisului. ##/ Utilizarea algoritmilor de tip greedy pentru
optimizarea re"elelor neuronale. #2/ Utilizarea algoritmilor genetici Ón ...
www.insse.ro/biblioteca/anuntam5_6_01.pdf

Incearca o cautare pe Google dupa "greedy heuristics" si sigur vei gasi mai multe explicatii. Acestea sunt doar doua link-uri unde gaseti o explicatie, dar pe Google sunt 1160 de variante gasite

heuristics apare în dicţ economic en-ro ca fiind euristică
Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
thanks a lot, sorry for the delay; daca as fi putut as fi impartit aceste puncte, va multumesc ptr raspunsurile oferite. in realitate in traducere am folosit o combinatie intre cele doua raspunsuri, ptr ca ambele ati avut dreptate intr-o anumita masura. din punctul meu de vedere don't worry, intotdeauna voi 'grada' (!) raspusurile, dar am fost ocupata pana peste cap zilele trecute si nu am avut timp sa citesc cu atentie. talk soon :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5a Greedy heuristic is used = este folosit un algoritm Greedy
Tehno
4euristică de tip "greedy"
Elvira Stoianov
4intensificat procedeu euristic
Daniela McKeeby


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intensificat procedeu euristic


Explanation:
Din cite stiu "euristic" in romaneste poate fi doar adjectiv din aceasta cauza cred ca trebuie folosit procedeu sau metoda. Nu sunt foarte sigura de "intensificat" dar mi se pare mai aproape de intelesul in engleza decat "avid".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-01 09:59:52 (GMT)
--------------------------------------------------

Eli ar putea avea dreptate ca termenul a fost adoptat in limba romana (este mai simplu decat sa traduci, nu?) dar am gasit in sfarsit definitia.
greedy heuristic = An algorithmic technique in which an optimization problem is solved by finding locally optimal solutions. the accent is on \"locally\" since an optimization problem = a computational problem in which the object is to find the best of all possible solutions. And yes, euristic este traducerea cuvantului heuristic, cu deosebirea ca in limba engleza poate fi substantiv sau adjectiv, in limba romana doar adjectiv (poate gresesc, poate in ultimii patru ani am re-importat euristic din engleza in loc de franceza)

Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 129

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
euristică de tip "greedy"


Explanation:
Varianta de raspuns este valabila mai mult pentru programare. Am cautat dupa greedy in paginile romanesti si am gasit ca este folosit, dar mai mult pentru programare

... de recunoa$tere a scrisului. ##/ Utilizarea algoritmilor de tip greedy pentru
optimizarea re"elelor neuronale. #2/ Utilizarea algoritmilor genetici Ón ...
www.insse.ro/biblioteca/anuntam5_6_01.pdf

Incearca o cautare pe Google dupa "greedy heuristics" si sigur vei gasi mai multe explicatii. Acestea sunt doar doua link-uri unde gaseti o explicatie, dar pe Google sunt 1160 de variante gasite

heuristics apare în dicţ economic en-ro ca fiind euristică



    Reference: http://math.la.asu.edu/~pillutla/carlyle/powerpoints/lecture...
    Reference: http://mat.gsia.cmu.edu/mstc/heurnote/node7.html
Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888
Grading comment
thanks a lot, sorry for the delay; daca as fi putut as fi impartit aceste puncte, va multumesc ptr raspunsurile oferite. in realitate in traducere am folosit o combinatie intre cele doua raspunsuri, ptr ca ambele ati avut dreptate intr-o anumita masura. din punctul meu de vedere don't worry, intotdeauna voi 'grada' (!) raspusurile, dar am fost ocupata pana peste cap zilele trecute si nu am avut timp sa citesc cu atentie. talk soon :-)

41 days   confidence: Answerer confidence 5/5
a Greedy heuristic is used = este folosit un algoritm Greedy


Explanation:
sau "se foloseste un algoritm Greedy pentru repartizarea/repartitia partilor".
Faptul ca algoritmul este euristic se subintelege.

Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 79