KudoZ home » English to Romanian » Marketing

Market forces of supply and demand

Romanian translation: sa permita pietii sa actioneze conform legii cererii si ofertei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Market forces of supply and demand
Romanian translation:sa permita pietii sa actioneze conform legii cererii si ofertei
Entered by: Anca Nitu

12:03 Mar 26, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: Market forces of supply and demand
The key element in this transition is for the government to relinquish its role in setting prices and permit the market forces of supply and demand to establish prices for virtually all goods and services.
dianasava
Romania
sa permita pietii sa actioneze conform legii cererii si ofertei
Explanation:
pt a stabili preturile bunurilor si serviciilor


alta varianta
chestia cu forta mi se pare ca suna cam "fortat" :)
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fortele pietei, adica cererea si oferta
Elvira Stoianov
4 +1sa permita pietii sa actioneze conform legii cererii si oferteiAnca Nitu
4 +1fortele cererii si ofertei
Andrei Albu
4puterea de cerere si oferta de pe piata
Ioana Bostan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
puterea de cerere si oferta de pe piata


Explanation:
puterea de cerere si oferta de pe piata

Ioana Bostan
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 52

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fortele pietei, adica cererea si oferta


Explanation:
eu asa stiu ca e corect. Fortele care actioneaza pe piata sunt cererea si oferta, chiar daca formularea in engleza e ceva mai ciudata.

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
43 mins

agree  Dan Marasescu
3 hrs

agree  costinro
1 day21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fortele cererii si ofertei


Explanation:
... si sa permita ca stabilirea preturilor ... sa se faca in baza fortelor cererii si ofertei.

consider ca "market" nu trebuie neaparat tradus aici; ar fi redundant si, in plus, ar crea o propozitie mult prea greoaie.

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
29 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sa permita pietii sa actioneze conform legii cererii si ofertei


Explanation:
pt a stabili preturile bunurilor si serviciilor


alta varianta
chestia cu forta mi se pare ca suna cam "fortat" :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meta Schuster
5 hrs
  -> thanx, ciudat cum se fereste lumea sa foloseasca o expresie consacrata ca "legea cererii si ofertei"