ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Marketing / Market Research

Multi-item scale

Romanian translation: scala (de evaluare) cu paşi multipli

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Multi-item scale
Romanian translation:scala (de evaluare) cu paşi multipli
Entered by: Claudia Coja

12:04 Apr 8, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Multi-item scale
Cum s-ar traduce in romana indicele: multi-item scale?
Definitia lui este:”The process of ranking or measuring results from a series of questions or examinations testing the same attribute in a variety of ways. (For example, a questionnaire that asks you numerous questions that seem quite similar is likely using this form of analysis to get a better over all picture of your attitudes.) ”
Va multumesc!
Alina-Maria Zaharia
Romania
scala (de evaluare) cu paşi multipli
Explanation:
" ***Scalele de evaluare cu paşi multipli*** - Aceste scale de evaluare constau în alcătuirea unei liste de aspecte, calităţi sau dimensiuni profesionale, fiecare detaliată pe câteva grade sau niveluri de performanţă..."
Evaluarea performantelor angajatilor
http://www.scribd.com/doc/12062088/Evaluarea-Performantelor-...

"...Scalele de evaluare o scale grafice, ***scale de evaluare cu paşi multipli***, o scala pe puncte. ..."
http://www.scribd.com/doc/14100609/Psihologia-Muncii-Horia-P...


"Scala de evaluare cu pasi multipli
Metoda de evaluare a performantelor care consta in alcatuirea unei liste de aspecte, fiecare detaliat pe cateva grade, de obicei de la 5 la 9, evaluatorul marcand pentru fiecare aspect casuta care corespunde cel mai mult comportamentului celui evaluat"
http://www.hr-romania.ro/comunitate/articole/publicitate/sca...

"se realizează ***scala de evaluare cu paşi multipli*** marcānd, pentru fiecare aspect sau dimensiune profesională, căsuţa care corespunde cel mai bine ..."
www.didactic.ro/files/19/fisadeevaluare.pdf



--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2010-04-09 03:11:37 GMT)
--------------------------------------------------

MULTI-ITEM MEASURES
The item is the basic unit of a psychological scale.
It (the item!) is a statement or question in clear, unequivocal terms about the measured characteristics.
http://stat.gamma.rug.nl/MultilevelAnalysis.pdf
Dupa cum se vede, "the items" sunt **intrebarile** care vizeaza caacteristicile, si nu **variantele de raspuns" asa cum ar rezulta din definitia scalei ordinale.
Selected response from:

Claudia Coja
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5scala (de evaluare) cu paşi multipli
Claudia Coja
4 +1Scala ordinala
ION CAPATINA


Discussion entries: 4





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
multi-item scale
Scala ordinala


Explanation:

"Scala ordinala permite realizarea unui clasament sau ierarhii a obiectelor studiate (produse, marci, atribute etc.), fara a ne spune insa nimic despre distantele dintre aceste obiecte in cadrul clasamentului. Iata un exemplu de scala ordinala: Ordonati in functie de preferintele dumneavoastra urmatoarele marci de detergenti (1 – cel mai bun … 6 – cel mai prost)...”

Example sentence(s):
  • “Scala ordinala este folosita pentru a da posibilitatea respondentului sa ordoneze o serie de itemuri (variante de raspuns) in functie de opiniile sau preferintele sale."

    Reference: http://www.referatele.com/referate/noi/diverse/chestionarul2...
    Reference: http://www.preferatele.com/docs/marketing/2/cercetare-de-mar...
ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Crisan
4 hrs
  -> Multumesc, Alice!

neutral  Claudia Coja: Cu respect, nu este vorba de scala ordinala. Voi posta detalii la discutii.
14 hrs
  -> Voi mai cauta.Multumesc.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
multi-item scale
scala (de evaluare) cu paşi multipli


Explanation:
" ***Scalele de evaluare cu paşi multipli*** - Aceste scale de evaluare constau în alcătuirea unei liste de aspecte, calităţi sau dimensiuni profesionale, fiecare detaliată pe câteva grade sau niveluri de performanţă..."
Evaluarea performantelor angajatilor
http://www.scribd.com/doc/12062088/Evaluarea-Performantelor-...

"...Scalele de evaluare o scale grafice, ***scale de evaluare cu paşi multipli***, o scala pe puncte. ..."
http://www.scribd.com/doc/14100609/Psihologia-Muncii-Horia-P...


"Scala de evaluare cu pasi multipli
Metoda de evaluare a performantelor care consta in alcatuirea unei liste de aspecte, fiecare detaliat pe cateva grade, de obicei de la 5 la 9, evaluatorul marcand pentru fiecare aspect casuta care corespunde cel mai mult comportamentului celui evaluat"
http://www.hr-romania.ro/comunitate/articole/publicitate/sca...

"se realizează ***scala de evaluare cu paşi multipli*** marcānd, pentru fiecare aspect sau dimensiune profesională, căsuţa care corespunde cel mai bine ..."
www.didactic.ro/files/19/fisadeevaluare.pdf



--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2010-04-09 03:11:37 GMT)
--------------------------------------------------

MULTI-ITEM MEASURES
The item is the basic unit of a psychological scale.
It (the item!) is a statement or question in clear, unequivocal terms about the measured characteristics.
http://stat.gamma.rug.nl/MultilevelAnalysis.pdf
Dupa cum se vede, "the items" sunt **intrebarile** care vizeaza caacteristicile, si nu **variantele de raspuns" asa cum ar rezulta din definitia scalei ordinale.

Claudia Coja
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc!