ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Marketing / Market Research

soft skill

Romanian translation: aptitudini personale şi sociale; abilităţi de inteligenţă emoţională

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soft skill
Romanian translation:aptitudini personale şi sociale; abilităţi de inteligenţă emoţională
Entered by: Cosmin Băduleţeanu

10:38 May 30, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / instruirea reprezentanţi
English term or phrase: soft skill
Dintr-un material referitor la modul de instruire al reprezentanţilor de vânzări:

"Training in soft skills: pride, self‐confidence, self‐esteem and assertiveness of our rep"
Cosmin Băduleţeanu
Romania
set de calitati personale si competente sociale
Explanation:
Mai mult o definitie si pentru ca ''inteligenta emotionala'' mi se pare o solutie mai vaga.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-05-30 10:57:55 GMT)
--------------------------------------------------

sau

aptitudini sociale

http://www.wordreference.com/enro/soft skills
Selected response from:

Diana Coada, PGDip DPSI NRPSI
United Kingdom
Grading comment
Mulţumesc, Diana! Voi adăuga la glosar şi răspunsul Ecaterinei, care mi se pare a fi, de asemenea, o variantă bună.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2set de calitati personale si competente sociale
Diana Coada, PGDip DPSI NRPSI
4inteligenta emotionala
Ecaterina Lia
4abilităţi comportamentale
DIANA ISTRATE


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
set de calitati personale si competente sociale


Explanation:
Mai mult o definitie si pentru ca ''inteligenta emotionala'' mi se pare o solutie mai vaga.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-05-30 10:57:55 GMT)
--------------------------------------------------

sau

aptitudini sociale

http://www.wordreference.com/enro/soft skills

Example sentence(s):
  • Fiecare companie isi defineste propriul set de cunostinte si abilitati care sustin succesul profesional. Exista insa un set de calitati personale, obisnuinte, atitudini si competente sociale care asigura o buna integrare si eficienta personala indiferent
  • "soft skills" (ansamblu de calitati personale, atitudini si competente sociale;

    Reference: http://www.competent.ro/?page_id=11
    Reference: http://www.feminis.ro/cariera/de-ce-sa-faci-un-training-pe-t...
Diana Coada, PGDip DPSI NRPSI
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mulţumesc, Diana! Voi adăuga la glosar şi răspunsul Ecaterinei, care mi se pare a fi, de asemenea, o variantă bună.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamaria Amik: Abilităţi personale şi aptitudini sociale sau mai simplu: aptitudini personale şi sociale.
9 hrs
  -> Multumesc:)

agree  IGMI
2 days5 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
abilităţi comportamentale


Explanation:
după părerea mea "inteligenţă emoţională" este bine găsit dar "soft skills" sunt mai degrabă concretizarea, manifestarea concretă a acestei inteligenţe emoţionale în comportamentul individului, în interacţiunile sale.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_skills
DIANA ISTRATE
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inteligenta emotionala


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 1 day0 min (2012-05-31 10:38:50 GMT)
--------------------------------------------------

Cred ca este preferabil un termen mai vag in acest context tocmai datorita faptului ca fiecare companie are propriul set de abilitati, cunostinte, trasaturi pe care le cultiva la nivelul personalitatii angajatilor. Termenul include, oricum, mai mult decat calitati personale si competente sociale...
O firma care colaborez a organizat un astfel de training, care se numea: "Dezvoltarea abilitatilor de inteligenta emotionala"...


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_skills
Ecaterina Lia
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4