KudoZ home » English to Romanian » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

proprietary metal ion modified

Romanian translation: acid fosforic modificat cu ioni metalici


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proprietary metal ion modified
Romanian translation:acid fosforic modificat cu ioni metalici
Entered by: Bogdana Lungu

11:48 Nov 7, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: proprietary metal ion modified
acid fosforic modificat in ion metalic patentat ????
(este vorba de componenta lichida a unui compus cu proprietati asemanatoare cimentului dar si ceramicii, numit vubonite, care mai are si o componenta praf)
Bogdana Lungu
Romania
acid fosforic modificat cu ioni metalici
Explanation:
o parte din protonii H*acidului fosforic sunt inlocuiţi de ioni metalici, ca la răşinile schimbătoare de ioni

plus în loc de steluta, nu ştiu cum s-o pun
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
probabil cel mai apropiat raspuns, multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3acid fosforic modificat cu ioni metalici
Antonia Toth
5ion de metal modificat şi protejat (ca invenţie)
dragostea
4acid fosforic modificat prin/cu ion metalic proprietar/patentatlucca


Discussion entries: 5





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ion de metal modificat şi protejat (ca invenţie)


Explanation:
Vubonite is a new material which combines the flexibility in design of resins (like polyester) with the properties of a ceramic.
vubonite is a two component system which hardens spontaneously at room temperature. The result of the reaction between powder and liquid component is a hard and white ceramic material.


--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2007-11-07 12:10:19 GMT)
--------------------------------------------------

ion metalic modificat şi protejat (patentat)

--------------------------------------------------
Note added at 27 minute (2007-11-07 12:16:40 GMT)
--------------------------------------------------

Se foloseşte în modelaj la fabricarea modelelor pentru turnătorii şi nu numai acolo. După intărirea amestecului are rigiditatea ceramicii şi are un coeficient de dilatare scăzut. Probabil că în compoziţia unui dintre cei doi componenţi intră şi ceva material de natură metalica, ion metalic modificat din acid fosforic (sau o sare a acestuia).


    Reference: http://www.vubonite.com/Kernel/IndexStage3_MR.aspx
dragostea
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: multumesc, dar ce fac cu acidul fosforic din sintagma? deci inca o data, expresia intraga este: PROPRIETARY METAL ION MODIFIED PHOSPHORIC ACID. cum se poate traduce? acid fosforic modificat in ion de metal protejat, sau cum? multumesc!

Asker: sau poate: ACID FOSFORIC MODIFICAT, CU PROPRIETATI DE ION METALIC?


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
acid fosforic modificat cu ioni metalici


Explanation:
o parte din protonii H*acidului fosforic sunt inlocuiţi de ioni metalici, ca la răşinile schimbătoare de ioni

plus în loc de steluta, nu ştiu cum s-o pun

Antonia Toth
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
probabil cel mai apropiat raspuns, multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea: Felicitări!
1 hr
  -> Mulţumesc.

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
23 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proprietary metal ion modified phosphoric acid
acid fosforic modificat prin/cu ion metalic proprietar/patentat


Explanation:
Nu sunt chimist :-) dar asta pare să fie. Materialul este nou şi interesant din pdv economic, astfel că pe Internet nu sunt multe amănunte chimice. Este, oricum, un fosfat anorganic. Eventual, aş adăuga în paranteză Vubonite.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 14