KudoZ home » English to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

snug

Romanian translation: aripioara/ureche de ancorare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:snug
Romanian translation:aripioara/ureche de ancorare
Entered by: anamaria bulgariu

06:57 Sep 17, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / tower crane
English term or phrase: snug
So the sentence goes like this:

"Disengage the latches by putting the handle and attaching it to the **snug** 3; start lowering the telescopic mast."

Sunt instructiunile de ridicare a bratului macaralei la 120 grade.

Multumesc
anamaria bulgariu
Romania
aripioara/ureche de ancorare
Explanation:
Domaine(s) : - mechanical engineering
connection components
anglais
français
snug
ergot n. m.


Domaine(s) : - metallurgy
aluminum
anglais
français
snug
oreille de châssis n. f.

Domaine(s) : - génie mécanique
vis et écrou
français
ergot d'immobilisation n. m.
Équivalent(s) English fin
Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
ergot n. m.

GDT

trebuie tinut seama ca aici e substantiv nu adjectiv
si acuma depinde de desen ( daca e ureche, aripioara sau alta parte anatomica :)
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Hmm...nici eu nu găsesc nici o referire la acest "snug" în catalogul de piese de schimb...este clar o parte nedetaşabilă a şasiului şi nu are cum să fie în catalog. Desen din care să se vadă nu am, aşa că...mai rămane să mă duc pe şantier să văd macaraua. E incredibil ce "lumină" se face cateodată cu excursiile astea în teren :)).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4surub de fixare?
MMFORREST
3aripioara/ureche de ancorareAnca Nitu
3dispozitiv de fixare
dragostea


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
surub de fixare?


Explanation:
snug bolt = surub cu cap-ciocan
snug fit = ajustaj alunecator

In franceza l-am gasit tradus:
snug = serré


--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2007-09-17 07:27:08 GMT)
--------------------------------------------------

Am dat o cautare pe google si gasiti termenul sugerat de mine:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls...


    Reference: http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=snug&l=1&h=1&g=roma...
    Reference: http://ets.freetranslation.com/
MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Raspunsul de pe Netflash l-am vazut si eu, insa in text l-am vazut fara "bolt" sau "fit" si ma gandeam ca poate fi altceva. Multumesc oricum.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dispozitiv de fixare


Explanation:
Din context rezultă că braţul trebuie pus şi ataşat la snug, iar dupa aceea se incepe coborîrea turnului (catargului cum îi spuneţi d-voastră). Aş trage concluzia că inclinarea se realizează prin fixarea braţului la un capăt şi coborîrea celuilalt capăt. Fiind vorba de piese grele aflate la înălţime trebuie asigurate.
Oricum fără o descriere mai detaliată a macaralei, bîjbîim.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-09-17 09:05:33 GMT)
--------------------------------------------------

Am cautat în dicţionarele mele, pe internet, în mai multe locuri, nu am gasit exact echivalentul specific macaralei, dar fixarea era ideea comună.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-09-17 09:10:45 GMT)
--------------------------------------------------

Dispozitivele de fixare se bazează pe şuruburi, bolţuri, ştifturi, pene, pe ghidare, alunecare, strîngere (la asigurare).

dragostea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 280
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aripioara/ureche de ancorare


Explanation:
Domaine(s) : - mechanical engineering
connection components
anglais
français
snug
ergot n. m.


Domaine(s) : - metallurgy
aluminum
anglais
français
snug
oreille de châssis n. f.

Domaine(s) : - génie mécanique
vis et écrou
français
ergot d'immobilisation n. m.
Équivalent(s) English fin
Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
ergot n. m.

GDT

trebuie tinut seama ca aici e substantiv nu adjectiv
si acuma depinde de desen ( daca e ureche, aripioara sau alta parte anatomica :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 256
Grading comment
Hmm...nici eu nu găsesc nici o referire la acest "snug" în catalogul de piese de schimb...este clar o parte nedetaşabilă a şasiului şi nu are cum să fie în catalog. Desen din care să se vadă nu am, aşa că...mai rămane să mă duc pe şantier să văd macaraua. E incredibil ce "lumină" se face cateodată cu excursiile astea în teren :)).