KudoZ home » English to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

overstep clutch

Romanian translation: mecanism de decuplare a turelei strungului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overstep clutch
Romanian translation:mecanism de decuplare a turelei strungului
Entered by: Radu DANAILA

18:07 Jul 4, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / strung
English term or phrase: overstep clutch
To realize rapid feed of the tool post at any time, an ***overstep clutch*** is equipped on the worm axle. When the rapid feed motor drives the worm axle, it oversteps the feed rod in one direction.
Lavinia Pirlog
Romania
mecanism de decuplare a turelei strungului
Explanation:
Este vorba de un mecanism care decupleaza turela strungului (ce poarta capul revolver - acel suport multiplu, purtator al sculelor aschietoare cu care este echipat strungul pentru o succesiune de operatii de aschiere) in vederea schimbarii rapide a sculei aschietoare si continuarii prelucrarii.
Aceasta schimbare se doreste a fi rapida pentru a diminua timpii tehnologici intermediari - turela este echipata inca de la inceput cu un set de scule aschietoare diferite, potrivite operatiunilor din fisa tehnologica a piesei de prelucrat, iar schimbarea sculei se face prin decuplarea turelei, indepartarea ei de piesa tehnologica (ce se strunjeste), schimbarea sculei active (trecerea unei noi scule in pozitie de lucru prin rotirea turelei), apropierea din nou a turelei de piesa tehnologica si apoi intrarea in regim de lucru a sculei alese pentru operatiunea de aschiere urmatoare.
Selected response from:

Radu DANAILA
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mecanism de decuplare a turelei strungului
Radu DANAILA
3mecanism de schimbare a vitezei de aschiereAnca Nitu


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mecanism de schimbare a vitezei de aschiere


Explanation:
montat pe surubul conducator ( fara sfarsit)

banuiesc ca asta e
dar ce engleza teribila :)


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 256

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mecanism de decuplare a turelei strungului


Explanation:
Este vorba de un mecanism care decupleaza turela strungului (ce poarta capul revolver - acel suport multiplu, purtator al sculelor aschietoare cu care este echipat strungul pentru o succesiune de operatii de aschiere) in vederea schimbarii rapide a sculei aschietoare si continuarii prelucrarii.
Aceasta schimbare se doreste a fi rapida pentru a diminua timpii tehnologici intermediari - turela este echipata inca de la inceput cu un set de scule aschietoare diferite, potrivite operatiunilor din fisa tehnologica a piesei de prelucrat, iar schimbarea sculei se face prin decuplarea turelei, indepartarea ei de piesa tehnologica (ce se strunjeste), schimbarea sculei active (trecerea unei noi scule in pozitie de lucru prin rotirea turelei), apropierea din nou a turelei de piesa tehnologica si apoi intrarea in regim de lucru a sculei alese pentru operatiunea de aschiere urmatoare.


    Reference: http://dictionare.4rev.net/?SearchBox=tour&Dictionary_base=2...
    Reference: http://library.utm.md/lucrari/Tipografia/2008/07/Reglarea_si...
Radu DANAILA
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 229