KudoZ home » English to Romanian » Media / Multimedia

sound bites

Romanian translation: insert


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound bite
Romanian translation:insert
Entered by: Lazar Livia Alina

16:16 Aug 25, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Media / Multimedia
English term or phrase: sound bites
context:"those short sound-bites she'd heard on the radio that morning". how would you put it? there's a definition on wiki.
k33pwalkin
inserturi
Explanation:
O posibila definite gasita pe net. Imi pare rau ca nu am la indemana un manual de jurnalism radio. "Insertul audio contine opiniile despre eveniment ale celui implicat in eveniment sau un fragment dintr-un radio reportaj realizat la fata locului" (am şase ani de experienţă în radio şi cred că despre asta este vorba, un context şi mai larg ar fi fost şi mai de folos. În cadrul unei ştiri sau al unei emisiuni obişnuite se inserează - de aici şi termenul - fragmente dintr-un interviu sau dintr-o declaraţie, luată oficial sau pe stradă, aşa numitele "sondaje", de exemplu, cu reportofonul în mână, luate anonimilor. după definiţia din wikipedia a termenului "sound bites", nu este vorba de "SONORITĂŢI şi atât". ci despre intervenţii vorbite. iar acestea, în mod cert, se numesc INSERTURI.)
Selected response from:

Lazar Livia Alina
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6secventa(e) audioEde Lungu
4 +2extrase sonore, comentarii scurteIrina-Maria Foray
5inserturi
Lazar Livia Alina


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
extrase sonore, comentarii scurte


Explanation:
http://www.scribd.com/doc/3229108/Engleza-producatorului-de-...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minute (2008-08-25 16:53:37 GMT)
--------------------------------------------------

fragmente de discurs memorabile

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc, referinta e interesanta, i may have to use it again.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Crisan
1 hr
  -> Mulţumesc, Alice !

agree  Cristina Bolohan
2 hrs
  -> Mulţumesc, Cristiana !

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
secventa(e) audio


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-08-25 17:40:25 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.inpolitics.ro/Blog/cezar.html

In comunicarea politica ele se numesc "soundbites" si reprezinta o scurta **secventa audio** care poate fi raspandita si repetata cu usurinta de publicul larg. Un soundbite este laitmotivul unui discurs sau o replica bine sau prost plasata cu care politicianul se va asocia in menalul colectiv o buna bucata de timp

Ede Lungu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc, solutia in principiu e destul de buna, dar e mai greu de adaptat strict la contextul meu. Fiind vorba de radio, partea cu "audio" e cam redundanta(fireste ca nu sunt video), iar "secvente", singur, nu ajunge.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Crisan
56 mins
  -> Multumesc!

agree  Denise Idel
1 hr
  -> Multumesc!

agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> Multumesc frumos!

agree  Mihaela Ghiuzeli: Aproape sinonima cu "cliseu"/laitmotiv sonor...ai spus bine.
6 hrs
  -> Multumesc frumos, Mihaela!

agree  MMFORREST
13 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Iosif JUHASZ
23 hrs
  -> Multumesc frumos!

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
inserturi


Explanation:
O posibila definite gasita pe net. Imi pare rau ca nu am la indemana un manual de jurnalism radio. "Insertul audio contine opiniile despre eveniment ale celui implicat in eveniment sau un fragment dintr-un radio reportaj realizat la fata locului" (am şase ani de experienţă în radio şi cred că despre asta este vorba, un context şi mai larg ar fi fost şi mai de folos. În cadrul unei ştiri sau al unei emisiuni obişnuite se inserează - de aici şi termenul - fragmente dintr-un interviu sau dintr-o declaraţie, luată oficial sau pe stradă, aşa numitele "sondaje", de exemplu, cu reportofonul în mână, luate anonimilor. după definiţia din wikipedia a termenului "sound bites", nu este vorba de "SONORITĂŢI şi atât". ci despre intervenţii vorbite. iar acestea, în mod cert, se numesc INSERTURI.)


    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:WItP5ItJTkUJ:adriandroman...
Lazar Livia Alina
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos. Definitia de pe link se incadreaza intr-adevar in ceea ce spune prima fraza a definitiei de pe wiki. Ramane problema sensului suplimentar al lui soundbite, acela al frecventei utilizari manipulatoare, plus faptul ca, din cate imi dau seama, un soundbite e considerabil mai scurt decat un insert si se sconteaza pe un anume efect. in orice caz, voi porni de la insert (inserturi-soc, or smth, i'll think about it), mi se pare cel mai potrivit. thanks again.