KudoZ home » English to Romanian » Medical: Cardiology

adverse outcome

Romanian translation: evoluţie nefavorabilă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:adverse outcome
Romanian translation:evoluţie nefavorabilă
Entered by: Maria Diaconu

16:57 May 14, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: adverse outcome
BNP should be measured after an acute coronary syndrome in order to identify patients at high and low risk for adverse outcomes and treatment should be adjusted accordingly.

Cum s-ar traduce aici "adverse outcome", vă rog?
Pentru mine nu prea are logică "rezultat advers", dar nu ştiu, poate este o noţiune medicală.
Mulţumesc.
Maria Diaconu
Romania
evoluţie nefavorabilă
Explanation:
Creşterea nivelului de BNP indică un risc ridicat de evoluţie nefavorabilă (insuficienţă cardiacă sau deces în termen de un an) a bolii, şi face posibilă identificarea pacienţilor cu risc ridicat (valoare mare) sau scăzut (valoare mică), şi determinarea tratamentului potrivit:

A rising BNP suggests a greater risk of adverse outcome, warranting a more aggressive treatment strategy. An elevated BNP level 48 hours after myocardial infarction strongly predicts heart failure or death within the next year, and appropriate treatment and monitoring strategies should be considered for this group of patients. http://www.camlt.org/DL_web/946_BNP.html

“Rezultat” nu mi se pare potrivit în acest context - cred că “evoluţia nefavorabilă” ar fi mai bună:

... Evoluţie nefavorabilă: 70% dintre cazuri au prezentat complicaţii; mortalitate în 16% dintre cazuri. ... www.medfam.ro/iasi2003/lucrari/caustice/text5.html

Delirium tremens se instalează cîteodată după stări de nelinişte, tulburări de somn, indispoziţie generală. Accesul poate dura 3-4 zile, atunci cînd este tratat, dar poate avea şi o evoluţie nefavorabilă, ducînd la deces. http://www.evenimentul.ro/local/print/79037,8,baseArticle.ht...

Internarea în spital nu este indicată, de regulă, pacienţilor cu tuberculoză decât în situaţia în care starea lor clinică o impune, dacă există circumstanţe psiho-sociale solicitante, sau dacă persoanele afectate prezintă factori de prognostic pentru o evoluţie nefavorabilă pe termen scurt (insuficienţă respiratorie ori deces)…http://www.cim.umfcluj.ro/downloads/BI_CIM_Vol01_Nr02.pdf
Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
Mulţumesc, Elizabeth
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1evoluţie nefavorabilăElizabeth Rudin
5reactii adverseNINA (Irina) SMOLEANU


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
reactii adverse


Explanation:
-

NINA (Irina) SMOLEANU
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
evoluţie nefavorabilă


Explanation:
Creşterea nivelului de BNP indică un risc ridicat de evoluţie nefavorabilă (insuficienţă cardiacă sau deces în termen de un an) a bolii, şi face posibilă identificarea pacienţilor cu risc ridicat (valoare mare) sau scăzut (valoare mică), şi determinarea tratamentului potrivit:

A rising BNP suggests a greater risk of adverse outcome, warranting a more aggressive treatment strategy. An elevated BNP level 48 hours after myocardial infarction strongly predicts heart failure or death within the next year, and appropriate treatment and monitoring strategies should be considered for this group of patients. http://www.camlt.org/DL_web/946_BNP.html

“Rezultat” nu mi se pare potrivit în acest context - cred că “evoluţia nefavorabilă” ar fi mai bună:

... Evoluţie nefavorabilă: 70% dintre cazuri au prezentat complicaţii; mortalitate în 16% dintre cazuri. ... www.medfam.ro/iasi2003/lucrari/caustice/text5.html

Delirium tremens se instalează cîteodată după stări de nelinişte, tulburări de somn, indispoziţie generală. Accesul poate dura 3-4 zile, atunci cînd este tratat, dar poate avea şi o evoluţie nefavorabilă, ducînd la deces. http://www.evenimentul.ro/local/print/79037,8,baseArticle.ht...

Internarea în spital nu este indicată, de regulă, pacienţilor cu tuberculoză decât în situaţia în care starea lor clinică o impune, dacă există circumstanţe psiho-sociale solicitante, sau dacă persoanele afectate prezintă factori de prognostic pentru o evoluţie nefavorabilă pe termen scurt (insuficienţă respiratorie ori deces)…http://www.cim.umfcluj.ro/downloads/BI_CIM_Vol01_Nr02.pdf


Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumesc, Elizabeth

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
1 hr
  -> Multumesc, Marcella.