KudoZ home » English to Romanian » Medical: Dentistry

endodontist

Romanian translation: medic dentist specializat în endodonţie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:endodontist
Romanian translation:medic dentist specializat în endodonţie
Entered by: Maria Diaconu

16:32 Aug 11, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry
English term or phrase: endodontist
endodontist - a dentist specializing in diseases of the dental pulp and nerve

Care este termenul corect în română (sau sunt amândoi)?
"endodont" (din "endodonţie") sau "endodontolog" (din "endodontologie")? (i-am găsit pe amândoi pe google)
DEX, DOOM2 şi MDA tac mâlc.

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
medic dentist specializat în endodonţie / specialist în endodonţie
Explanation:
Mama (=dentist) propune „medic dentist specializat în endodonţie” sau „specialist în endodonţie”. Zice că se foloseşte mai frecvent numele specializării decât al profesionistului (spre deosebire de „implantolog” şi „implantologie”, de exemplu). Propunerea e bună doar dacă nu eşti constrânsă de spaţiu : )

PS încearcă şi www.dentistul.net


--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2006-08-12 21:41:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Citez din Memet Gafar şi Andrei Iliescu, „Endodonţie clinică şi practică. Ediţia a II-a revăzută şi adăugită”, Editura Medicală, Bucureşti 2002. Unica referire la *endodontist* pe care am găsit-o este în prefaţă: „Pentru clinicianul-practician elementele de etiologie şi diagnostic ale durerii dentare sunt deosebit de importante, tratamentul constituie piatra de încercare, doarece vindecarea, cu păstrarea integrităţii dentare, este ţelul fiecărui tratament endodontic”. Precum se vede, şi ei au ocolit-o cumva : ) Continuarea este strict tehnică şi nu conţine alte referiri la *endodontist*.
Selected response from:

Ioana Costache
Romania
Grading comment
Mulţumesc tuturor. Din fericire, de data asta nu sunt constrânsă de spaţiu :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2medic dentist specializat în endodonţie / specialist în endodonţie
Ioana Costache
4 +1endodont
Nicolae Zarna
4 +1endodontolog
Mihaela Petrican


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
endodontolog


Explanation:
Abcesul dentar este tratat de medicul stomatolog sau de un medic endodontolog, un medic stomatolog care este specializat in tratarea afectiunilor pulpei dintelui.
http://www.pcfarm.ro/abcesul-dentar.php

--------------------------------------------------
Note added at 11 minute (2006-08-11 16:44:07 GMT)
--------------------------------------------------

Ai dreptate, sunt referinţe şi despre endodont, în acelaşi context :)
...cred că se pot utiliza ambele versiuni, în funcţie de preferinţele personale :)

dar dacă e stomatolog, parcă e bine să fie şi endodontolog :)

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin: aveti dreptate insa exista doua tipuri - odontolog cat si endodont -depinde la ce se refera textul
1 hr
  -> mulţumesc, Cristina, dar cred că de fapt era un agree pentru Nicolae :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
endodont


Explanation:
Sotia mea a auzit doar de specialist endodont (tratamente de canal) dar specialist odontolog (o alta specializare - tratamentul leziunilor carioase). Daca prin cursurile de la noi circula sub forma endodont, poate ar fi de preferat aceasta din urma!

Nicolae Zarna
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian Patrascu: denumirea consacrată
22 mins
  -> Mulţumesc Ciprian!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
medic dentist specializat în endodonţie / specialist în endodonţie


Explanation:
Mama (=dentist) propune „medic dentist specializat în endodonţie” sau „specialist în endodonţie”. Zice că se foloseşte mai frecvent numele specializării decât al profesionistului (spre deosebire de „implantolog” şi „implantologie”, de exemplu). Propunerea e bună doar dacă nu eşti constrânsă de spaţiu : )

PS încearcă şi www.dentistul.net


--------------------------------------------------
Note added at 1 day5 hrs (2006-08-12 21:41:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Citez din Memet Gafar şi Andrei Iliescu, „Endodonţie clinică şi practică. Ediţia a II-a revăzută şi adăugită”, Editura Medicală, Bucureşti 2002. Unica referire la *endodontist* pe care am găsit-o este în prefaţă: „Pentru clinicianul-practician elementele de etiologie şi diagnostic ale durerii dentare sunt deosebit de importante, tratamentul constituie piatra de încercare, doarece vindecarea, cu păstrarea integrităţii dentare, este ţelul fiecărui tratament endodontic”. Precum se vede, şi ei au ocolit-o cumva : ) Continuarea este strict tehnică şi nu conţine alte referiri la *endodontist*.

Ioana Costache
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc tuturor. Din fericire, de data asta nu sunt constrânsă de spaţiu :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: cred că e formula cea mai bună :)
24 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Lidia Matei
1 hr
  -> Mulţumesc!