KudoZ home » English to Romanian » Medical: Dentistry

oral/maxillofacial surgeon

Romanian translation: chirurgie bucomaxilofacială (BMF)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:oral/maxillofacial surgery
Romanian translation:chirurgie bucomaxilofacială (BMF)
Entered by: Maria Diaconu

14:24 Aug 12, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Dentistry / chirurgie
English term or phrase: oral/maxillofacial surgeon
Oral/Maxillofacial surgeons perform surgical treatments, such as removing cysts, tumors, and teeth. They can correct fractures or other jaw problems that require surgery, including temperomandibular joint (TMJ). They also use methods similar to those of plastic surgery to treat cosmetic problems of the jaw and face.

Observ că ar fi 2 variante, chirurgie oromaxilofacială şi bucomaxilofacială. Care variantă este recomandabilă?
Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
chirurgie bucomaxilofacială
Explanation:
cunoscuta BMF, supraspecializare chirurgicală şi stomatologică
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Ambele variante. Depinde de şcoală, cum zice Ioana. Hai s-o iau pe asta clasică, mulţumesc amândorura.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5chirurgie bucomaxilofacială
Ciprian Patrascu
4 +1chirurgie orală şi maxilofacială
Mihaela Petrican


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
chirurgie bucomaxilofacială


Explanation:
cunoscuta BMF, supraspecializare chirurgicală şi stomatologică

Ciprian Patrascu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ambele variante. Depinde de şcoală, cum zice Ioana. Hai s-o iau pe asta clasică, mulţumesc amândorura.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
42 mins
  -> mulţumesc

agree  andreeab
1 hr
  -> mulţumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
2 hrs
  -> mulţumesc

agree  Ioana Costache: Agree din partea mamei :) Cred că depinde de şcoală (franceză, germană, anglo) şi de data absolvirii…
7 hrs
  -> mulţumiri mamei :)

agree  Cristina Chaplin: agree .. si tot respectul ptr chirurgii BMF de la Galati... petru devotamentul si profesionalismul cu care m-au tratat pe mine!
1 day10 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
chirurgie orală şi maxilofacială


Explanation:
Ciprian are dreptate, denumirea "consacrată" era "faimoasa" "BMF"

Mai nou, văd că se publică lucrări/se prezintă cursuri la facultate de chirurgie orală şi maxilofacială


--------------------------------------------------
Note added at 11 minute (2006-08-12 14:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ed-medicala.ro/catalog/_chirurgie_orala_si_maxilo...

--------------------------------------------------
Note added at 20 minute (2006-08-12 14:45:20 GMT)
--------------------------------------------------

Iată şi Monitorul oficial :)

ACTE ALE COLEGIULUI MEDICILOR DENTIŞTI DIN ROMÂNIA
5. — Decizie privind calitatea de membru al Colegiului Medicilor Dentişti din România a medicilor în specialitatea chirurgie orală şi maxilofacială

http://www.monitoruloficial.ro/monitoare/2006/mon0478.htm



--------------------------------------------------
Note added at 44 minute (2006-08-12 15:09:05 GMT)
--------------------------------------------------

Abia acum cum am văzut că întrebarea se referă la chirurg, nu la chirurgie
:)

Deci, pentru corectitudine:
chirurg specializat în chirurgie orală şi maxilofacială


    Reference: http://www.librarie.net/carti/35410/Chirurgie-orala-si-maxil...
Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Frasineanu: de acord si cu chirurg in loc de chirurgie, se mai schimba denumirile (+de-asta si zisesem ca sunt de acord cu corectura deja facuta-chirurg:) )
3 hrs
  -> sigur, chirurg, corectasem deja. Mulţumesc, Cristina :)