KudoZ home » English to Romanian » Medical: Health Care

supervised group living

Romanian translation: locuinţă colectivă (supravegheată)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:supervised group living
Romanian translation:locuinţă colectivă (supravegheată)
Entered by: Cristiana Coblis

18:05 Oct 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Medical: Health Care
English term or phrase: supervised group living
Centre de ingrijire pentru bolnavi mental
mara_cojocaru
Romania
locuinţă colectivă (supravegheată)
Explanation:
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 25 minute (2007-10-21 18:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

Restul frazei explicative: Locuinta colectiva ar trebui, in mod ideal, sa recreeze atmosfera dintr-o familie in care cineva vine, cineva pleaca, unul are anumite abilitati, altul are alte abilitati si in cele din urma, toti se comleteaza unul pe celalalt. Pe de alta parte insa, libertatea de alegere si de actiune este mult redusa in comparatie cu cea posibila in cadrul unei locuinte individuale. In conditiile unui mod de viata rezidential colectiv, atentia este orientata in primul rind catre satisfacerea nevoilor comune, trebuintele individuale ale persoanei trecind pe cel de-al doilea loc.

--------------------------------------------------
Note added at 58 minute (2007-10-21 19:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

Voiam să adaug că se foloseşte locuinţă de grup sau locuinţă colectivă (supravegheată - dacă doriţi, se subînţelege)
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Multumesc, e foarte buna varianta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6locuinţă colectivă (supravegheată)
Cristiana Coblis
4 -1domiciliu de locuinta supravegheata in grup
Irina Adams


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
domiciliu de locuinta supravegheata in grup


Explanation:
Este vorba de un domiciliu pentru oeameni bolnavi mentali care sunt supravegheati. Ca un fel de spital, dar aici e vorba de un domiciliu

Irina Adams
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mihaela Petrican: "domiciliu de locuinţă" este teribil de pleonastic...no offense
18 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
locuinţă colectivă (supravegheată)


Explanation:
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 25 minute (2007-10-21 18:30:29 GMT)
--------------------------------------------------

Restul frazei explicative: Locuinta colectiva ar trebui, in mod ideal, sa recreeze atmosfera dintr-o familie in care cineva vine, cineva pleaca, unul are anumite abilitati, altul are alte abilitati si in cele din urma, toti se comleteaza unul pe celalalt. Pe de alta parte insa, libertatea de alegere si de actiune este mult redusa in comparatie cu cea posibila in cadrul unei locuinte individuale. In conditiile unui mod de viata rezidential colectiv, atentia este orientata in primul rind catre satisfacerea nevoilor comune, trebuintele individuale ale persoanei trecind pe cel de-al doilea loc.

--------------------------------------------------
Note added at 58 minute (2007-10-21 19:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

Voiam să adaug că se foloseşte locuinţă de grup sau locuinţă colectivă (supravegheată - dacă doriţi, se subînţelege)

Example sentence(s):
  • La extremitatile spectrului facilitatilor rezidentiale posibile se situeaza locuinta colectiva si locuinta individuala.

    Reference: http://referat.clopotel.ro/citeste-referat-Handicapul_mintal...
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc, e foarte buna varianta!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican
21 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Adde
1 hr
  -> mulţumesc.

agree  Mihaela Ghiuzeli: locuinta de grup (monitorizata). Atentia este indreptata asupra problemelor medicale(de aia sunt monitorizati) in timp ce sunt incurajati sa se socializeze cu altii cu probleme similare( de unde ideea de grup).
2 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Susanna & Christian Popescu GbR
2 hrs
  -> mulţumesc.

agree  Ivona Tillett
13 hrs
  -> mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
1 day1 hr