KudoZ home » English to Romanian » Medical: Instruments

dying granulocytes

Romanian translation: granulocite apoptotice (muribunde)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dying granulocytes
Romanian translation:granulocite apoptotice (muribunde)
Entered by: Janos Fazakas

20:32 Mar 21, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Laboratory analysis
English term or phrase: dying granulocytes
Comntext:
"The FL1-dim cells are apoptotic or dying granulocytes."
care pier, muribunde, care more???
Janos Fazakas
granulocite apoptotice (muribunde)
Explanation:
"muribund" este folosit metaforic ca sinonim pentru "apoptotic" (legat de moartea programata a celulelor). Atentie, apoptoza nu este necroza, iar "celule pe cale de distrugere" poate implica si factori exteriori. A se vedea nenumaratele referinte pe internet, printre care si:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apoptosis

Pentru contexte in limba romana a se vedea:

http://www.emcb.ro/article.php?story=2006061217170944&mode=p...
http://www.bio.unibuc.ro/old/biochemistry/Enzimology/Pb02/12...
Selected response from:

micawber_7
Grading comment
Mulţumesc tuturora oentru ajutor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1granulocite apoptotice (muribunde)micawber_7
4granulocite necrotice
Antonia Toth


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
granulocite necrotice


Explanation:
ex. de text:

epurarea celulelor nerecunoscute ca proprii (celule necrotice sau apoptotice) sau a microorganismelor care invadeaza organismul.

http://www.emcb.ro/article.php?story=20060724151535532

--------------------------------------------------
Note added at 59 minute (2007-03-21 21:31:27 GMT)
--------------------------------------------------

Am mai dat un link care poate să întărească sau să infirme denumirea dată de mine. Las pe alţii să judece, că eu sunt prea obosită.

It is generally accepted that cell death can either be the consequence of a passive, degenerative process, or the consequence of an active process. The former type of cell death is termed necrosis, the latter apoptosis.

http://www.cyto.purdue.edu/flowcyt/research/cytotech/apopto/...

Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 130

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
granulocite apoptotice (muribunde)


Explanation:
"muribund" este folosit metaforic ca sinonim pentru "apoptotic" (legat de moartea programata a celulelor). Atentie, apoptoza nu este necroza, iar "celule pe cale de distrugere" poate implica si factori exteriori. A se vedea nenumaratele referinte pe internet, printre care si:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apoptosis

Pentru contexte in limba romana a se vedea:

http://www.emcb.ro/article.php?story=2006061217170944&mode=p...
http://www.bio.unibuc.ro/old/biochemistry/Enzimology/Pb02/12...

micawber_7
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc tuturora oentru ajutor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
3 hrs