KudoZ home » English to Romanian » Medical: Instruments

cradle modem

Romanian translation: soclu/suport cu modem încorporat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cradle modem
Romanian translation:soclu/suport cu modem încorporat
Entered by: micawber_7

15:45 Mar 8, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Instruments / echipament pentru transfer de date
English term or phrase: cradle modem
Context:

Take the device out of the box and connect it to the cradle modem (used for data transfers) as shown in Figure 4.
micawber_7
soclu/suport cu modem încorporat
Explanation:
soclul foloseşte la încărcarea bateriei, la transferul de date cu un PC (sincronizare) şi la conectarea la Internet dacă are un modem încorporat.

http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-pda~cauta-s...
Accesorii ASUS A600/CDL Suport masa pentru pda asus a600 - A600/CDL
Suport masa pentru pda asus a600

Suport de birou PDA ( 90-A4QCS1000 ) Suport de birou PDA ( 90-A4QCS1000 )
Cod produs: 90-A4QCS1000 Suport de birou compatibil cu PDA A63X; ( 90-A4QCS1000 )


http://www.gecadshop.ro/catalog/produse/antivirus/mobile-pro...
Cerinte de sistem:

Cerinte software
PDA ce ruleaza Pocket PC

Cerinte hardware
* Dispozitiv soclu pentru sincronizarea PDA cu desktop-ul

PDA ce ruleaza Palm OS

* Palm OS 3.x, 4.x, 5
* Desktop PC cu MS Windows 98/ME/NT4/2000/XP, Palm Desktop si Microsoft HotSync pentru instalare Kaspersky Security pentru PDA

* 100 KB memorie disponibila pe PDA
* Dispozitiv soclu pentru sincronizarea PDA cu desktop-ul



Din GrandDictionnaire:

docking cradle = socle de synchronisation n. m.
synonyme(s)
cradle
docking station


socle de synchronisation n. m.

Équivalent(s)
English docking cradle

Définition :
Socle dans lequel on insère un ordinateur de poche, qui permet la synchronisation des données et, dans certains cas, la recharge de la batterie.

Sous-entrée(s) : .

synonyme(s)
station d'accueil n. f.
station de synchronisation n. f.
sabot de synchronisation n. m.

. Note(s) :
L'utilisation du socle de synchronisation s'étend à d'autres appareils de poche, comme une caméra ou un lecteur de CD. Le socle de synchronisation peut aussi servir au téléchargement de fichiers.

HotSync est une marque déposée utilisée dans le contexte de la synchronisation.

Fotografii
http://www.pentalog.ro/ressources/photographies/pda.jpg
http://www.ute.com/accessory_info.php?id=143



Din păcate, anglicismele sunt foarte populare printre utilizatorii din unele cercuri profesionale:

Suport HTC TyTN HTC09802
Cradle pentru HTC TyTN

Parametrarea unei conexiuni Internet pe un PDA Symbol echipat cu un cradle modem :
http://www.pentalog.ro/echipa/rcv_grer.htm
Selected response from:

Emanuel Bod
Grading comment
Va multumesc. Am ales in final varianta modem-suport, cai aparatul este simultan si modem, si suport.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3soclu/suport cu modem încorporat
Emanuel Bod
5suportul pt telefonirina smalley
4cradle (pentru modem)Anca Nitu


Discussion entries: 9





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cradle (pentru modem)


Explanation:
http://www.gocomputers.ro/pocket.htm
HP iPAQ hx4700 Intel X-Scale 624MHz 64 M 4" VGA TFT 480x640 W Mobile™ 2003 Second

Procesor: Intel® PXA270, 624 MHz
Memorie: 64 MB SDRAM ; 128 Strata MB ROM, 1GB cu SD Card (optional) , 4GB cu CF card (optional)
Sloturi de memorie: support 1-bit and 4-bit SDSDIO/MMC type memory standard; CF Slot: 1 Type II
Display: 4” TFT colour with LED Backlight, 64K culori, 16-bit, touch-sensitive screen, rezolutie (W x H): 480 x 640
Audio: Microphone, speaker, one 3.5 mm headphone jack, MP3 stereo (through audio jack)
Porturi: USB Desktop cradle/charger

s-a preluat din cate stiu, ca si "charger"-ul , nu-mi place dar asta e

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Nu e mai corect "modem cu cradle", daca tot nu traducem "cradle"? Termenul este "cradle modem", nu "modem cradle". Multumesc.

Asker: Nici mie nu-mi place "charger", eu traduc ca "incarcator" si nu cred ca e asa de rau.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Emanuel Bod: "charger" nu s-a preluat ca atare (poate în foarte puţine cazuri), i se spune "încărcător" - este un accesoriu foarte popular pentru telefoanele mobile :)
17 hrs
  -> stiu ce este.....

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
suportul pt telefon


Explanation:
Daca este vorba de acel telefon, nu exista cradle modem, ar fi trebuit sa fie numai cradle, care este suportul unde se pune telefonul. Modemul este in interiorul telefonului, nu se detaseaza; este o greseala deci sa il numeasca cradle modem;ar fi trebuit sa se numeasca cradle interface (sau doar cradle).Telefonul (care contine modemul)intr-adevar se conecteaza la calculator pt transferul de date sau/si pt conectare la internet. Sotul meu are unul la fel. (' USB Ports : Supported via cradle interface ')


    Reference: http://www.kikatek.com/product_info.php?products_id=399#spec...
irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Emanuel Bod: În cazul unui telefon mobil modemul poate fi încorporat în acesta, dar dacă e vorba de un alt dispozitiv PDA, ipod acestea nu au modem încorporat, de aceea modemul este inclus în suport. Deci denumirea de "cradle modem" este corectă.
14 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
soclu/suport cu modem încorporat


Explanation:
soclul foloseşte la încărcarea bateriei, la transferul de date cu un PC (sincronizare) şi la conectarea la Internet dacă are un modem încorporat.

http://www.shopmania.ro/magazin~online-accesorii-pda~cauta-s...
Accesorii ASUS A600/CDL Suport masa pentru pda asus a600 - A600/CDL
Suport masa pentru pda asus a600

Suport de birou PDA ( 90-A4QCS1000 ) Suport de birou PDA ( 90-A4QCS1000 )
Cod produs: 90-A4QCS1000 Suport de birou compatibil cu PDA A63X; ( 90-A4QCS1000 )


http://www.gecadshop.ro/catalog/produse/antivirus/mobile-pro...
Cerinte de sistem:

Cerinte software
PDA ce ruleaza Pocket PC

Cerinte hardware
* Dispozitiv soclu pentru sincronizarea PDA cu desktop-ul

PDA ce ruleaza Palm OS

* Palm OS 3.x, 4.x, 5
* Desktop PC cu MS Windows 98/ME/NT4/2000/XP, Palm Desktop si Microsoft HotSync pentru instalare Kaspersky Security pentru PDA

* 100 KB memorie disponibila pe PDA
* Dispozitiv soclu pentru sincronizarea PDA cu desktop-ul



Din GrandDictionnaire:

docking cradle = socle de synchronisation n. m.
synonyme(s)
cradle
docking station


socle de synchronisation n. m.

Équivalent(s)
English docking cradle

Définition :
Socle dans lequel on insère un ordinateur de poche, qui permet la synchronisation des données et, dans certains cas, la recharge de la batterie.

Sous-entrée(s) : .

synonyme(s)
station d'accueil n. f.
station de synchronisation n. f.
sabot de synchronisation n. m.

. Note(s) :
L'utilisation du socle de synchronisation s'étend à d'autres appareils de poche, comme une caméra ou un lecteur de CD. Le socle de synchronisation peut aussi servir au téléchargement de fichiers.

HotSync est une marque déposée utilisée dans le contexte de la synchronisation.

Fotografii
http://www.pentalog.ro/ressources/photographies/pda.jpg
http://www.ute.com/accessory_info.php?id=143



Din păcate, anglicismele sunt foarte populare printre utilizatorii din unele cercuri profesionale:

Suport HTC TyTN HTC09802
Cradle pentru HTC TyTN

Parametrarea unei conexiuni Internet pe un PDA Symbol echipat cu un cradle modem :
http://www.pentalog.ro/echipa/rcv_grer.htm

Emanuel Bod
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Va multumesc. Am ales in final varianta modem-suport, cai aparatul este simultan si modem, si suport.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgiana Vasilescu
22 mins
  -> Multumesc

agree  Corina Dinu
27 mins
  -> Multumesc

agree  Adriana Sandru
5 hrs
  -> Multumesc

neutral  Anca Nitu: Din păcate, anglicismele sunt foarte populare printre utilizatorii din unele cercuri profesionale, am zis eu mai sus si nu ati fost de-acord.... frantuzismele gen "soclu" nu le foloseste nimeni, si mai invart printre specialisti IT :)
6 hrs
  -> A fost doar un comentariu neutru. Macar "soclu" este un cuvint romanesc, chiar daca are etimologie franceza. Traducatorii trebuie sa contribuie la educarea utilizatorilor de traduceri prin folosirea corecta a limbii romane.