KudoZ home » English to Romanian » Medical: Instruments

rapid exchange (rail) dilatation catheter

Romanian translation: cateter (de dilatare) cu schimbare rapida a balonasului.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rapid exchange (rail) dilatation catheter
Romanian translation:cateter (de dilatare) cu schimbare rapida a balonasului.
Entered by: Dan Marasescu

07:08 Jun 28, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: rapid exchange (rail) dilatation catheter
No relevant context
Dan Marasescu
Romania
cateter (de dilatare) cu schimbare rapida a balonasului.
Explanation:
Nu cablul de ghidaj se schimba, ci balonasul din varful cateterului. Aceasta varietate speciala de catetere endovasculare permite degonflarea balonasului si schimbarea lui chiar prin conducta prin care se pompeaza aer pentru gonflare. Inlocuirea se face, progresiv, cu unul sau mai multe balonase care au, in pozitie de gonflare standard, diametru din ce in ce mai mare.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cateter (de dilatare) cu schimbare rapida a balonasului.
Ciprian Patrascu
4cateter de dilatare cu schimbare rapidă a firului de ghidare
Dan Topor


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cateter de dilatare cu schimbare rapidă a firului de ghidare


Explanation:
Nu sunt sigur daca este cateter "de dilatare/dilatatie" sau "cu dilatare/dilatatie", dar am intalnit de curand termenul "cateter cu schimbare rapidă a firului" intr-o traducere medicala

Dan Topor
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cateter (de dilatare) cu schimbare rapida a balonasului.


Explanation:
Nu cablul de ghidaj se schimba, ci balonasul din varful cateterului. Aceasta varietate speciala de catetere endovasculare permite degonflarea balonasului si schimbarea lui chiar prin conducta prin care se pompeaza aer pentru gonflare. Inlocuirea se face, progresiv, cu unul sau mai multe balonase care au, in pozitie de gonflare standard, diametru din ce in ce mai mare.


    Reference: http://www.geocities.com/multilingual6/CardioPulmonary.html
Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 284
Grading comment
Multumesc!