KudoZ home » English to Romanian » Medical: Instruments

over-the-wire dilatation catheter

Romanian translation: Cateter de dilatare pe cablu de ghidaj


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:over-the-wire dilatation catheter
Romanian translation:Cateter de dilatare pe cablu de ghidaj
Entered by: Dan Marasescu

07:11 Jun 28, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: over-the-wire dilatation catheter
Fara context. Multumesc. E urgent.
Dan Marasescu
Romania
Cateter de dilatare pe cablu de ghidaj
Explanation:
Tehnologia se aseamana mult cu cea a instalatorilor...:))
Cateterul, avand in varf un balonas gonflabil, se introduce de-a lungul arterei pana la punctul de stenoza atasat unui cablu de ghidaj din material flexibil, care este apoi retras, se umfla balonasul pentru ca dilatarea acestuia sa restabileasca un diametru mai larg in punctul respectiv, apoi cateterul este retras si el.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Cateter de dilatare pe cablu de ghidaj
Ciprian Patrascu
4cateter de dilatare cu suprapunere peste firul de ghidare
Dan Topor


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Cateter de dilatare pe cablu de ghidaj


Explanation:
Tehnologia se aseamana mult cu cea a instalatorilor...:))
Cateterul, avand in varf un balonas gonflabil, se introduce de-a lungul arterei pana la punctul de stenoza atasat unui cablu de ghidaj din material flexibil, care este apoi retras, se umfla balonasul pentru ca dilatarea acestuia sa restabileasca un diametru mai larg in punctul respectiv, apoi cateterul este retras si el.


    Reference: http://www.rjmatthewsmd.com/Definitions/pop/56bfig.htm
Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 284
Grading comment
Multumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Topor
3 mins
  -> multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
8 hrs
  -> multumesc

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cateter de dilatare cu suprapunere peste firul de ghidare


Explanation:
Vezi celalat termen asemananator pentru explicatii.

Dan Topor
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4