KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

neurogenic detrusor

Romanian translation: hiperactivitatea neurogenă a detrusorului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:neurogenic detrusor overactivity
Romanian translation:hiperactivitatea neurogenă a detrusorului
Entered by: Tatiana Neamţu

10:18 Jan 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / neurogenic detrusor
English term or phrase: neurogenic detrusor
Enumerare: incontinence (e.g. genuine stress incontinence, bladder stones, interstitial cystitis, urothelial tumours), *neurogenic detrusor* overactivity and urinary tract infections.

PS: singurul context
Tatiana Neamţu
Romania
hiperactivitatea neurogenă a detrusorului
Explanation:
hiperactivitatea neurogenă a (muşchiului) detrusor

...de fapt neurogen se referă la "overactivity"
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Mulţumesc. M-a ajutat extrem de mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hiperactivitatea neurogenă a detrusorului
Mihaela Petrican
4Detrusorul hiperactiv neurogen, vezica hiperactivă neurogenă
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hiperactivitatea neurogenă a detrusorului


Explanation:
hiperactivitatea neurogenă a (muşchiului) detrusor

...de fapt neurogen se referă la "overactivity"

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 650
Grading comment
Mulţumesc. M-a ajutat extrem de mult.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Hear! Hear!
38 mins
  -> :)) mulţumesc, Lucian!

agree  RODICA CIOBANU
1 day3 hrs
  -> mulţumesc, Rodica!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Detrusorul hiperactiv neurogen, vezica hiperactivă neurogenă


Explanation:
www.uroandromed.ro/articole8.html

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2008-01-09 10:42:06 GMT)
--------------------------------------------------

"sindromul vezicii hiperactive este definit ca imperiozitatea micţională cu sau fără incontinenţă prin imperiozitate frecvent asociată cu urinarea frecventă şi nocturie. La pacienţii cu antecedente neurologice acest sindrom poartă numele de detrusor hiperactiv neurologic şi diagnosticul de certitudine este obligatoriu şi este urodinamic. Obiective: trecerea în revistă a literaturii medicale şi colectarea datelor recente despre etiologie, diagnostic şi tratament; prezentarea definiţiilor şi a standardelor ICS. Material şi metodă: datele au fost identificate prin căutare via Medline a termenilor: overactive bladder, neurogenic bladder, overactive detrusor, urge incontinence, prevalence, treatment asociaţi cu stroke, neurologic patient. Au fost selectate articolele tip systematic review, meta analysis, up-date"


DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: detrusorul este un muşchi, nu poate fi "neurogen" (adică de origine nervoasă); exact, dar traducerea sugerată (ca şi link-ul citat) sunt inexacte; neurogen se referă la hiperactivitate
10 mins
  -> se refera la hiperactivitate, nu?