KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

rebound phenomenon

Romanian translation: fenomenul de rebound


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rebound phenomenon
Romanian translation:fenomenul de rebound
Entered by: Cristina Frasineanu

12:06 Aug 26, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: rebound phenomenon
We have assessed the potential for rebound phenomena, and for the occurrence of a withdrawal syndrome. (la capitolul reducerea dozei)
Cristina Frasineanu
fenomenul de rebound
Explanation:
Rămâne la fel şi în română; reprezintă fenomenul de reapariţie a simptomatologiei bolii după oprirea tratamentului.
Am mai întâlnit recrudescenţă, cu acelaşi sens

--------------------------------------------------
Note added at 11 minute (2008-08-26 12:17:36 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Rapilysin/H-10... (pag. 7)

In cazul unui tratament cu doze mari si/sau de lunga durata tratamentul trebuie redus treptat pana la terminarea acestuia, din cauza posibilei aparitii a fenomenului de "rebound".
http://www.informatiamedicala.ro/medicamente/c/CORINFAR-RETA...
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fenomenul de rebound
Mihaela Petrican
4fenomenul de rebound (sau de recrudescenţă)autorulanei
4 -1fenomen (de tip) reboundIrina-Maria Foray
4 -1simptom de recul / Stewart-Holmes
Florina Comanici


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
simptom de recul / Stewart-Holmes


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2008-08-26 12:14:37 GMT)
--------------------------------------------------

O variantă.

Florina Comanici
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  robbp: nu
2590 days

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
fenomen (de tip) rebound


Explanation:
http://www.emedonline.ro/cuprins/medicamente/view.article.ph...
http://www.umfcv.ro/ro/Invatamant/Licenta/FAR/TesteFR2007.pd...

Irina-Maria Foray
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  robbp: nu
2590 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fenomenul de rebound


Explanation:
Rămâne la fel şi în română; reprezintă fenomenul de reapariţie a simptomatologiei bolii după oprirea tratamentului.
Am mai întâlnit recrudescenţă, cu acelaşi sens

--------------------------------------------------
Note added at 11 minute (2008-08-26 12:17:36 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/Rapilysin/H-10... (pag. 7)

In cazul unui tratament cu doze mari si/sau de lunga durata tratamentul trebuie redus treptat pana la terminarea acestuia, din cauza posibilei aparitii a fenomenului de "rebound".
http://www.informatiamedicala.ro/medicamente/c/CORINFAR-RETA...

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 650
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina-Maria Foray: :)
3 mins
  -> mulţumesc, Irina :-)

agree  k33pwalkin: prefer "recrudescenta"
13 mins
  -> rebound este un termen cunoscut în limbajul medical de specialitate

agree  Denise Idel
3 hrs
  -> mulţumesc, Denise!

disagree  robbp: nu
2590 days

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fenomenul de rebound (sau de recrudescenţă)


Explanation:
termenul este păstrat ca atare şi în Română, în limbajul de specialitate, deci "rebound" cu semnificaţia de reapariţie a simptoamelor pe care un agent medicamentos le-a eliminat.
Se mai foloseşte şi termenul românesc "recrudescenţă" a simptoamelor

Example sentence(s):
  • Utilizarea lor prelungita poate irita mucoasa nazala si antrena un fenomen de rebound – reaparitia la sfarsitul tratamentului a simptomelor ce trebuiau eliminate. Fenomenul de rebound este mai putin sever in cazul decongestionantelor orale

    Reference: http://www.dmo.ro/rebound.html
    Reference: http://www.romedic.ro/pop_print.php?id_pag=3579&tip_pag=3
autorulanei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  robbp: poate - pentru a doua varianta
2590 days