KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

mean terminal elimination half-life

Romanian translation: timpul de înjumătăţire mediu terminal de eliminare / semiviaţa medie terminală de eliminare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mean terminal elimination half-life
Romanian translation:timpul de înjumătăţire mediu terminal de eliminare / semiviaţa medie terminală de eliminare
Entered by: lucca

15:28 Feb 6, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / medicamente antidepresive
English term or phrase: mean terminal elimination half-life
The mean terminal elimination half-life of sertraline is about 26 hours.
Vertrad
Romania
timpul de înjumătăţire mediu terminal de eliminare / semiviaţa medie terminală de eliminare
Explanation:
... a(l) sertralinei este în jur de 26 de ore.
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4timpul de înjumătăţire mediu terminal de eliminare / semiviaţa medie terminală de eliminarelucca
4 +3semiviaţa medie terminală de eliminareIrina-Maria Foray
4perioada medie de înjumătăţire
Alexandra Krah


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
semiviaţa medie terminală de eliminare


Explanation:
http://sanatate.rol.ro/art/6786-63-ZYPREXA.htm

Irina-Maria Foray
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: I'm familiar with this translation... ;-)))
4 mins
  -> Mulţumesc frumos :-)

agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Mulţumesc, Rodica

agree  Ciprian - Vasile Popescu
2 hrs
  -> Mulţumesc, Ciprian

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
timpul de înjumătăţire mediu terminal de eliminare / semiviaţa medie terminală de eliminare


Explanation:
... a(l) sertralinei este în jur de 26 de ore.

lucca
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 104
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: eu îl traduc întotdeauna ca timpul mediu terminal de înjumătăţire plasmatică prin eliminare...n-am primit contestaţii ;-)
1 hr
  -> Mulţumesc Mihaela!

agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> Mulţumesc Rodica!

agree  Ciprian - Vasile Popescu
2 hrs
  -> Mulţumesc Ciprian!

agree  Antonia Toth
3 hrs
  -> Mulţumesc Antonia!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
perioada medie de înjumătăţire


Explanation:
Este vorba de timpul in care se elimina substanta (medicamentul) din organism. La fel ca la substantele radioactive, aceasta se numeste perioada de injumatatire.

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2009-02-06 15:51:09 GMT)
--------------------------------------------------

Exemple in limba romana:
timpul de înjumătăţire al sertralinei este 26 de ore - vezi: http://www.psychopharma.eu/?p=25

Valoarea medie a timpului de înjumătăţire a sertralinei este de aproximativ 26 ore - vezi:
http://www.medipedia.ro/Dictionar/Medicamente/tabid/59/prosp... -- paragraful despre Eliminare


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Sertraline
Alexandra Krah
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Romanian