KudoZ home » English to Romanian » Medical

distress

Romanian translation: suferinta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distress
Romanian translation:suferinta
Entered by: lucca

15:30 May 29, 2002
English to Romanian translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: distress
Symptom distress score
Teodor Cristache
scorul suferintei cauzate / provocate de simptom
Explanation:
In nici un caz distress nu se traduce prin depresie (cu atat mai mult intr-un context medical, psihiatric sau psihologic, in care depresia inseamna un anumit lucru foarte bine precizat).
Selected response from:

lucca
Romania
Grading comment
Multumesc, ai fost de un real ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5scorul suferintei cauzate / provocate de simptomlucca
4Scala suferintei
Andrei Albu
4scorul gravitatii simptomului
Daniela McKeeby
4sindrom depresiv
spencer


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sindrom depresiv


Explanation:
depinde f. mult de context

spencer
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
10 mins

disagree  Andrei Albu: Distress nu este depresie. Primul sens este acela de suferinta, durere
35 mins
  -> ai dreptate in principiu. raspunsul meu se baza pe supozitia ca ar fi putut fi vorba de un context medical-psihologic

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scorul gravitatii simptomului


Explanation:
Nu sunt foarte sigura de "scorul". Exista o scara a gravitatii simptomului(symptom distress scale in engleza) dar score se refera la nivelul pe acea scara. "scorul" permite medicului un diagnostic mai precis.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-30 00:42:17 (GMT)
--------------------------------------------------

Nu scor - grad
Symptom nu inseamna sindrom si nici suferinta.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-30 00:57:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Each patient was asked to complete the Adapted Symptom Distress Scale (ASDS) Form 2B (Rhodes & Watson, 1987). The ASDS is a 31-item, five-point, Likert-type self-report scale that was adapted from a scale devised by McCorkle and Young (1978). This scale measures the duration or intensity/severity of 14 symptoms and yields a total symptom distress score. The scale ranges from 0 (least response) to 4 (most responsive), and obtainable scores range from 0-124. Higher scores indicate more symptom distress. This scale measures 14 items: nausea, vomiting, sleep, pain, eating, fatigue, bowel elimination, breathing, coughing, lacrimation, concentration, changes in body temperature, appearance, and restlessness (Rhodes, Watson, & Johnson, 1984). The 14 symptoms can be categorized further into six subscales: body image (2 items), concentration (2 items), fatigue/restlessness (6 items), respiratory problems (4 items), discomfort/pain (7 items), and gastrointestinal problems (10 items) (Sims, Rhodes, & Madsen, 1993). Total symptom distress is calculated by summing all the distress items for each of the 14 symptoms that are in items 3-7, 9, 13, 14, 18, 26, 27, and 29-31. Summing the remaining items will give a total symptom occurrence score.


Acesta este doar un exemplu. Dupa cum vedeti, o scala contine grade. Imi cer scuze pentru \"scorul\", nu imi venea in minte cuvantul \"grad\"

Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 129

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Scala suferintei


Explanation:
Este vorba de intensitatea cu care se manifesta o suferinta (fizica sau psihica, fara sa fie limitata la sindromul depresiv).

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-29 16:41:24 (GMT)
--------------------------------------------------

daca avem de a face cu o suferinta de ordin fizic, se mai poate spune si \"scala durerii\".

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
scorul suferintei cauzate / provocate de simptom


Explanation:
In nici un caz distress nu se traduce prin depresie (cu atat mai mult intr-un context medical, psihiatric sau psihologic, in care depresia inseamna un anumit lucru foarte bine precizat).

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2001
Grading comment
Multumesc, ai fost de un real ajutor.