KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

aplicarea (farmacoterapiei) în teren

Romanian translation: application (of pharmacotherapy) in medical practice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aplicarea (farmacoterapiei) în teren
Romanian translation:application (of pharmacotherapy) in medical practice
Entered by: Maria Diaconu

19:45 Jul 25, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: aplicarea (farmacoterapiei) în teren
Am un titlu de articol care se referă la "farmacoterapia... în... şi modalităţi de creştere a aplicării ei în teren".

Am o bănuială, dar vreau să aflu şi sugestiile voastre: cum s-ar traduce "aplicarea farmacoterapiei în teren"?

Mulţumesc.
Maria Diaconu
Romania
application (of pharmacotherapy) in medical practice
Explanation:
O altă posibilitate...
Selected response from:

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Grading comment
Mulţumesc tuturor, acest răspuns mi s-a părut cel mai potrivit în contextul meu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2pharmacological therapy approach/ application in real life situations
Ciprian Patrascu
3application (of pharmacotherapy) in medical practiceElizabeth Rudin
3application (of pharmacotherapy) to patient care
Marcella Magda


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
aplicarea (farmacoterapiei) în teren
pharmacological therapy approach/ application in real life situations


Explanation:
În principiu, "farmacoterapie" se referă la terapia cu substanţe medicamentoase active, în diverse forme şi căi de administrare. Nu ştiu dacă ăsta e exact sensul în care este folosit acest cuvânt în contextul românesc. Am doar o vagă bănuială că articolul în cauză pledează pentru sau se referă cumva la creşterea CORECTEI aplicări a farmacoterapiei alopate în teren, ptr că, după cum ştim, mulţi le cam ignoră :)...În acest caz, aş zice "means to increase the correct application of the pharmacological principles, etc."

Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
12 mins
  -> multumesc

agree  aurafas
10 hrs
  -> multumesc

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aplicarea (farmacoterapiei) în teren
application (of pharmacotherapy) to patient care


Explanation:
... dacă am înţeles bine...

"pharmacotherapy and ways to improve its application to patient care"

Section on Clinical Pharmacology
Improve the application of pharmacotherapy to patient care, especially children. A primary facility of the Section is the Children's Clinical Research ...
laregents.org/www2/programs/ rescenters/lsumcs/clinicalpharm/ - 9k - Cached - Similar pages

Marcella Magda
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aplicarea (farmacoterapiei) în teren
application (of pharmacotherapy) in medical practice


Explanation:
O altă posibilitate...

Elizabeth Rudin
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Mulţumesc tuturor, acest răspuns mi s-a părut cel mai potrivit în contextul meu.