KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

critical incident stress debriefing

Romanian translation: analiza incidentelor critice prin tehnica debriefingului


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:critical incident stress debriefing
Romanian translation:analiza incidentelor critice prin tehnica debriefingului
Entered by: Maria Diaconu

16:45 Jul 8, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / stres posttraumatic
English term or phrase: critical incident stress debriefing
Este vorba despre tratamentul pacienţilor cu tulburare de stres posttraumatic.
Am găsit posibila traducere:
"debriefingul stresului de incidente critice" în lucrarea de la http://psihodiagnostic.ro/article.php?story=proiect_interven...

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
analiza incidentelor critice
Explanation:
eu aş lăsa termenul în engleză şi aş pune în paranteză (analiza incidentelor critice - tehnica debriefingului)

(deoarece în analiza incidentelor critice mai există o tehnică – “defusing”)

mi se pare că “debriefingul stresului” nu este potrivit, deoarece se face o “descărcare” şi o analiză de informaţii (nu de stres) dobândite în urma incidentului critic având scopul final de a scăpa de stres

Procedeul, denumit „analiza incidentelor critice“ (Critical Stress Debriefing), este in prezent una dintre cele mai raspandite modalitati de interventie psihologica in situatii posttraumatice.

The most popular model, Critical Incident Stress Debriefing (CISD), has seven phases (Mitchell, 1983; Mitchell and Everly, 2001) (Figure). The facilitator begins by explaining that debriefing is not psychotherapy, but rather a method for alleviating common stress reactions triggered by critical events (introduction).

http://www.psychiatrictimes.com/p040471.html

este de fapt o şedinţă ce cuprinde mai multe etape

sesiones de análisis o reflexión

http://ron.proz.com/kudoz/1495372

analiza incidentului critic → constă în a solicita celor chestionaţi să comenteze cazuri interesante, dificile

http://www.cnaa.acad.md/files/theses/2004/2577/balint_elena_...

Şedinţe de grup de „debriefing”, cu următoarele etape:
- introducere
- prezentarea faptelor
- ce au gândit persoanele implicate în timpul incidentului
- ce au simţit persoanele implicate în timpul incidentului...

http://www.protectiamuncii.ro/pdfs/publicatii_agentie/rep104...

Am mai întâlnit termenii de: „tehnica debriefingului” sau „tehnica incidentelor critice” sau „debriefingul psihologic”

Dupa 1990, s-a promovat la terminarea misiunilor tehnica debriefingului, tehnica ce a fost catalogata drept „solutia miraculoasa de restabilire, refacere rapida a echilibrului psihic”, in special la categoriile de personal militar care se confrunta cu situatii de risc crescut (forte de interventie speciala si de ordine publica, pompieri-descarcerare, piloti, forte contra/antiteroriste, forte de interventie la dezastre etc) .

Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1analiza incidentelor critice
Antonia Toth
3Debriefingul stresului de incidente criticeTilda Hoffmann


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Debriefingul stresului de incidente critice


Explanation:
Buna Maria,

si eu am gasit aceeasi traducere:http://www.e-scoala.ro/psihologie/proiect_interventie_compon...



    Reference: http://www.e-scoala.ro/psihologie/proiect_interventie_compon...
Tilda Hoffmann
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
analiza incidentelor critice


Explanation:
eu aş lăsa termenul în engleză şi aş pune în paranteză (analiza incidentelor critice - tehnica debriefingului)

(deoarece în analiza incidentelor critice mai există o tehnică – “defusing”)

mi se pare că “debriefingul stresului” nu este potrivit, deoarece se face o “descărcare” şi o analiză de informaţii (nu de stres) dobândite în urma incidentului critic având scopul final de a scăpa de stres

Procedeul, denumit „analiza incidentelor critice“ (Critical Stress Debriefing), este in prezent una dintre cele mai raspandite modalitati de interventie psihologica in situatii posttraumatice.

The most popular model, Critical Incident Stress Debriefing (CISD), has seven phases (Mitchell, 1983; Mitchell and Everly, 2001) (Figure). The facilitator begins by explaining that debriefing is not psychotherapy, but rather a method for alleviating common stress reactions triggered by critical events (introduction).

http://www.psychiatrictimes.com/p040471.html

este de fapt o şedinţă ce cuprinde mai multe etape

sesiones de análisis o reflexión

http://ron.proz.com/kudoz/1495372

analiza incidentului critic → constă în a solicita celor chestionaţi să comenteze cazuri interesante, dificile

http://www.cnaa.acad.md/files/theses/2004/2577/balint_elena_...

Şedinţe de grup de „debriefing”, cu următoarele etape:
- introducere
- prezentarea faptelor
- ce au gândit persoanele implicate în timpul incidentului
- ce au simţit persoanele implicate în timpul incidentului...

http://www.protectiamuncii.ro/pdfs/publicatii_agentie/rep104...

Am mai întâlnit termenii de: „tehnica debriefingului” sau „tehnica incidentelor critice” sau „debriefingul psihologic”

Dupa 1990, s-a promovat la terminarea misiunilor tehnica debriefingului, tehnica ce a fost catalogata drept „solutia miraculoasa de restabilire, refacere rapida a echilibrului psihic”, in special la categoriile de personal militar care se confrunta cu situatii de risc crescut (forte de interventie speciala si de ordine publica, pompieri-descarcerare, piloti, forte contra/antiteroriste, forte de interventie la dezastre etc) .



Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 203

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
4 hrs
  -> Mulţumesc mult!