KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

erucism (caterpillar dermatitis)

Romanian translation: dermatită provocată de omizi (erucism)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:erucism (caterpillar dermatitis)
Romanian translation:dermatită provocată de omizi (erucism)
Entered by: Maria Diaconu

08:50 Sep 16, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: erucism (caterpillar dermatitis)
Cred că este parţial sinonim cu lepidopterism, dar nu acelaşi lucru:
Diaz classifies the diseases caused by caterpillars into 5 groups: erucism, lepidopterism, dendrolimiasis, ophthalmia nodosa, and consumptive coagulopathy with secondary fibrinolysis.
http://www.emedicine.com/EMERG/topic794.htm

Dat fiind că lepidopterele citate în text trăiesc în general în SUA, este posibil să nu avem termeni fixaţi în limba română. Totuşi aş vrea să încerc o adaptare pentru "caterpillar dermatitis", pe baza analogiei cu alte tipuri existente de dermatită, pentru asta aştept sugestiile voastre.

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
dermatită provocată de omizi (erucism)
Explanation:
...my two cents ;)
...chiar nu văd cum i s-ar putea spune altfel...
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5dermatită provocată de omizi (erucism)
Mihaela Petrican
4erucism (dermatită de contact prin expunere la omizi) / (patologia expunerii la omizi)lucca


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
dermatită provocată de omizi (erucism)


Explanation:
...my two cents ;)
...chiar nu văd cum i s-ar putea spune altfel...

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Great minds...
9 mins
  -> deeply flattered ;) mulţumesc, Lucian!

agree  Antonia Toth
2 hrs
  -> mulţumesc, Antonia!

agree  Renata Rusu
6 hrs
  -> mulţumesc, Renata :)

agree  MMFORREST
22 hrs
  -> mulţumesc :)

agree  Cristina Moldovan do Amaral
27 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
erucism (dermatită de contact prin expunere la omizi) / (patologia expunerii la omizi)


Explanation:
Cam lung, dar...
Pe Net, erucismul include şi boli / manifesări sistemice, nu doar dermatită (a doua paranteză).

lucca
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 351